• Tiger Lou

Hittade min pojkväns psykologpapper....

När jag städade idag så hittade jag min pojkväns psykologpapper från den tiden han var deprimerad. Han är det till och från och har det tufft periodvis. Dessa papper var naturligvis inte menade för mig coh vet att jag inte skulle läst men det blev oundvikligt då jag undrade vad det var för papper som låg i en byrå och efter att ha öppnat blev jag totalt chockad..

Papprena handlade om hur han upplever sig själv och sin omgivning osv. På frågan om vilka upplevelser som har påverkat hans liv skrev han på första plats när hans seriösaste tjej gjorde slut med honom, därefter kom föräldrars förväntningar osv.. Det som sårade mig nåt oerhört var att han skrev om uppbrottet från ahns flickvän före mig var en stor händelse, inte tex att han träffat mig, bor med med osv...

på frågan om mina livsregler skrev han "du bestämmer".. jag vet att han tycker jag är pushig och bestämd, detta var också spom ett slag i magen.... och på viktoiga personer skrev han vår hund först, sen kom jag....

jag fattar inte varför jag såg dessa papper. det är så fruktansvärt sorgligt att han känner så här och vad är jag för honom??

vet inte varför jag skriver detta här ens, men kan inte komma på någon i min närhet jag skulle vilja berätta detta för. skäms för mig själv och för att jag är jag.

• Svar på tråden Hittade min pojkväns psykologpapper....
  • Tiger Lou

han är bortrest ett atg framöver, kan endast smsa med honom. tankarna bara snurrar hos mig. plötsligt känns det som att jag är dumn som tänker att jhag kan få honom att må bra, jag kan ta honom igenom detta osv, man kan aldrig höra någon annan hel. man måste komma till insikt själv. detta var ju ett tagb sen han skrev men han har dessa svackor ganska ofta, det spelar ingen roll vad man gör, han bara gråter. själv är jag inte sån, visst jag kan vara ledsen men inteså. jag skulle aldrig nämna mitt uppbrott från mitt ex som en viktig händelse i mitt liv på första plats, jag skulle aldrig säga vår hund som viktigaste personen. och livregeln "du bestämmer" känns totalt riktad till mig. jag får alltid kolla upp honom. har han betalat räkningarna, kom han ihåg att göra det och det? aannars tar hans tankar och vilja att försvinna bort från verkligheten över. jag svamlar. jag trodde inte det var så här illla.. och jag önskar att jag aldrig aldrig hade hittat papprena

• Tiger Lou

läkaren hade skrivit frågorna, svaren har han själv fyllt i med egen penna.. så han har själv valt att skriva så.. jag tycker nästan att det väsrta är " när XXX gjorde slut". varför då? han träffade ju mig sen? åh

• Tiger Lou

mm nu när jag har läst era inlägg så börjar jag se det ur ett annat perspektiv.. Kommer nog bi vilket fll behöva prata med honom om det och jag vet att han kommer bli arg. påapprena var ju väldigt personliga och det känns som att jag läst någons dagbok, detta var ju verkligen hans innersta tankar. men jag såg inte vad det var förrän jag började läsa.. suck.

det är ju faktiskt sant att man inte tar upp det bästa som hänt en under ett sådant terapisamtal. Jga kan ju vara glad kanske att han inte nämnde npågot som jag gjort mot honom.

att han nämner hunden fösrt beror kanske på att hon alltid är där liksom, ställer inga krav på honom, bara finns. jag vet att han gillar henne massor. kanske att att det känns lite lättare nu..

• Tiger Lou

tack ALLA som har svarat, ni har verkligen hjälpt mig.

Svar på tråden Hittade min pojkväns psykologpapper....