• Tx2

Maj 2009

Härligt med en ny tråd!
    Är det inte maj snart?

• Tx2

Vi har siktat in oss på den 2 maj på bohus fästning i Kungälv (borgligt).
    Inte hittat bra festlokal än, men fotograf.
    Blev verkligt första gången jag berättade det för några vänner, när man sa datumet högt för någon annan. Fått ja från mina toastmastrar.
    Funderar på, vet inte om jag skrev det i den andra tråden, att införskaffa material för inbjudningar. Medmera-kortet har erbjudande på akademibokhandeln nu i juni, juli o augusti. Kan spara några kronor.

• Tx2

Fast jag hade lovat mig själv att jag inte skulle ta tag i det förrens till hösten/vintern. Men det är väl lika bra att slå till. Kommer nog inte ändra mig angående färgen (svarta), bara detaljerna på.
    Har även börjat kika på skor, utan att ens veta vad det blir för klänning. Men det kan vara smart att hitta ett par, fast med en bred klack så att jag inte fastnar i gräset, nu när det är rea på en massa vita fina skor.

• Tx2

klänningen känns svår. Ena stunden vill jag ha en enkel sak o i nästa sekund så funderar jag på en lite mer prinsess-aktig sak. Får kanske snart våga mig ut o prova för att se vad som passar på kroppen o jag känner mig bekväm i. Men känns lite läbbigt.

• Tx2

Vad kul med en till som gifter sig samma dag. Vart?

Jag funderade på om jag skulle börja kika efter semestern. Hade inte varit fel om vikten minskade lite men å andra sidan så tror jag inte att jag orkar lägga fokus på det. Överväger att beställa en kina-klänning. Och då gör jag säkert det redan i oktober.

• Tx2

Låter snyggt med det bruna o guldiga. Blivande har bestämt svart o ljusgrönt som accentfärg. Och så självklart vitt

• Tx2

Sambon hade önskemål om svart och ljusgrönt som accentfärg. Jag rättar mig in i ledet o funderar på detaljerna

• Tx2

Mina gäster behöver inte anpassa sig efter färgen. Sedan om dem väljer att ha något grönt el svart gör inte mig någonting. Det är mer för att få en röd tråd på det jag letar efter, typ som att vissa har havstema el indiskt tema. Vi kör på färg.

• Tx2

10 månader kvar! Är det inte maj snart?

• Tx2

Oxå kollat på skor nu när det är rea på en massa vita skor. Men inte hittat några bra. Har ett par vita ballerina, men skulle vilja ha några med klack då jag är lite kort. Men stilett och gräsmatta är nog ingen bra kombination.

Svar på tråden Maj 2009