• Tx2

Maj 2009

Jag ville gärna berätta datumet för mina tjejkompisar, för mig är det viktigt att dem är med, men min sambo ville hålla på datumet. Men snacka om det var skönt att få säga det. Så nu får jag bubbla av mig lite. Försöker fördela så att det inte blir för mycket.
    Men han har inte sagt datumet till någon. Och nu har det blivit en grej av att vi inte berättar det. På fest i helgen sa han den 5 december så det skrev dem in i sina kalendrar...

förstagångsbrud skrev 2008-08-18 10:44:10 följande:
    Så svårt det är att berätta det! Jag vill så gärna berätta det för någon, men det känns jättekonstigt att få ut det. Det känns lite pinsamt eller tramsigt på nåt vis... Det är nog inte så många som förväntar sig att just jag ska ha ett stort bröllop med fest och grejer då jag alltid pratat om att jag inte ska ha det. Men nu vill jag. Jag får bara hitta rätt person att säga det till så jag vänjer mig :)
  • Tx2

Min har börjat engagera sig lite. Undrar hur länge det kommer att hålla i. Fast det gäller bara stora saker, som tex musik o mat som vi har börjat fundera på. Han kommer nog inte engagera sig i detaljerna, någonsin.

• Tx2

Missbilly: Utseendet på inbjudningarna är bestämt utifrån hans val av färger. Förklarade några olika varianter och så valde han den enklaste. Om det var för att komma ifrån att slippa behöva knyta rosetter i framtiden el slippa höra flera olika förslag vet jag inte.
    Jag har låtit honom välja färger (även om svart inte är en färg), försöker kolla av med honom mina idéer när jag nästan är klar då jag annars tror att det blir för mycket för honom. Vill att han skall känna att det är hans dag oxå och att han skall trivas. Och det tror jag inte att han skulle göra om jag valde en massa rosa grejer. Så det här är nog en bra variant för oss.

• Tx2

Jag har nog lyckats få honom lite intresserad nu, tror att det hänger ihop med att min mamma hade kollat med mat som fick honom att inse att han behövde komma igång. Dessutom fick jag lite input från kompisen som gift sig angående tidsplan för festen o då insåg han kanske att det var en hel del att tänka på.
    Men han vill att jag skall vara den drivande och så hjälper han till. Så jag har numera utnämnt mig till projektledare så får han uppgifter att lösa el kommentera.

• Tx2

Japp, otålig är en bra term. Hade räknat fel på en månad så nu är det ännu lääängre kvar. Jag tycker att det är svårt att veta när man skall ta tag i bokningar.

• Tx2

Här har det blivit lite stiljte/koma i planerandet. Väntar med att gå vidare tills efter helgen, då vi hoppas på att få lite inspiration från vigselplatsen.
    Men eftersom jag skall träffa mina bästabästa tjejer idag så kanske det kan bli lite bröllopssnack. Tänkte känna på dem hur jag skall göra med tärnor.

• Tx2

Vi kommer att gå tillsammans hand i hand. Han är den jag vill hålla i handen och ha närmast. Troligtvis tillsammans med vår brudnäbb, ev sex brudtärnor och en marskalk

Kan vara bra att kolla med er präst om h*n tillåter att ni går in själva el med er far. Svenska kyrkan förespråkar att mannen o kvinnan går in tillsammans

• Tx2

Om jag är en av dem du tänker på, så är det bohus fästning vi har som vigselplats. Och där kostar det beroende på hur många gäster du har.

förstagångsbrud skrev 2008-08-21 18:47:36 följande:
    Är det Varbergs fästning som flera här ska vigas vid? Kostar det något?
  • Tx2

På söndag vet jag bättre hur det kommer att se ut. Beror på vädret och hur dem brukar ställa upp bänkarna. Men blir det vid dammen så kommer vi bakifrån och där misstänker jag att det är två sidor med bänkar så att man kan gå i mitten, fast det kanske är för trångt. I tornet bordet det vara likadant. Men som sagt efter helgen kan jag ge besked.

• Tx2

Jag hade redan valt Hallelujha, fast med en annan svensk text till vår cermoni och då skulle sambon få highway to hell. Men nu känns det ännu bättre med bröllopstexten.

Hur spännande som helst med färger, inbjudningskort osv. Skönt att han bestämde så slipper vi (läs jag) fundera mer på det.

Svar på tråden Maj 2009