Maj 2009
Hej alla maj brudar, vi ska gifta oss pingst precis som "Nalle Puh"! Vår budget har gått från ca 50000 till dryga 70000 nu...Mer och mer gäster tillkommer...Det är så svårt att begränsa sig!
Hej alla maj brudar, vi ska gifta oss pingst precis som "Nalle Puh"! Vår budget har gått från ca 50000 till dryga 70000 nu...Mer och mer gäster tillkommer...Det är så svårt att begränsa sig!
Apropå var man kommer ifrån; Lysekil, men bor sedan -97 i Vänersborg! Någon mer härifrån?
Trevligt med brudar från väst Sverige!
På tal om vem man ska bjuda...Vi har stor släkt så om alla ska bjudas blir det runt 100 personer! Det går ju inte om man inte är rik och det är vi ej!!! Vi har kommit fram till att endast bjuda dem släktingar som vi umgås med och bjuda mer kompisar istället. Så nu är vi runt 50 istället. Detta är jättesvårt, som ni var inne på tidigare, för vissa förväntar sig att bli bjudna!! Jag försöker intala mig att man inte väljer sin släkt utan man kan bara välja sina kompisar, därför bjuder vi mest kompisar!
En kompis till mig gjorde så att de hade lysningskaffe helgen innan bröllopet för dem släktingar och vänner som dem inte bjöd till middagen efter vigseln.
Hej lägger in vårt datum också!
2/5
förstagångsbrud
Tx2
9/5
anja1661
montpellier
soon and very soon
16/5
artist
Magglo
Skåne09
sweetsun
Tjolinti
23/5
csn83
Daniels B2B
fröken sjunfors
helle78
Leeeloo
missbilly
skruttgumma
30/5
blivande fru westman
efternamnsbyte
Kärlekensskull
lilla fröken fräken
malsan
mammahjärtat
Nalle Puh 40
karni5
Hej lägger in vårt datum också!
2/5
förstagångsbrud
Tx2
9/5
anja1661
montpellier
soon and very soon
16/5
artist
Magglo
Skåne09
sweetsun
Tjolinti
23/5
csn83
Daniels B2B
fröken sjunfors
helle78
Leeeloo
missbilly
skruttgumma
30/5
blivande fru westman
efternamnsbyte
Kärlekensskull
lilla fröken fräken
malsan
mammahjärtat
Nalle Puh 40
karni5
Hej alla majbrudar, hinner inte skriva så ofta som jag vill, men tittar in i denna tråden då och då. Vi ska nog ha Love and marriage med Frank Sinatra (intro till "Våra värsta år"!)som utgångslåt. Sen funderar vi på att ha "I dont want to miss a thing" med Aerosmith , det är nämligen "vår" låt. Vi har ev en tjej som ska sjunga i kyrkan för oss. Tror ni det passar om en tjej sjunger denna låten till piano? Är tacksam för fler förslag till musik i kyrkan!
Hej, har ej börjat med festprogrammet ännu, men det låter ju bra som ni innan har skrivit. Lite humor, lite info om alla på bordsplaceringssidan. Bra att ha något att prata om med ens bordspartner. Har däremot idag ringt den kyrkan vi ska gifta oss i ang kyrkomusik. Fick prata med en mycket konservativ kantor som menade att en vigsel är en offentlig tillställning som ska följa en viss ordning. Dvs med psalmer... det skulle väl gå bra med en solist men det satt långt inne!! Är det någon som vet hur det är i kyrkan egentligen, ska man inte kunna få ha annan musik än psalmer! Han sa att man kunde ju alltid gifta sig borgligt! Vilken typ! Det kändes jättetrist att tala med honom, nu funderar jag på att byta kyrka! Hur är det i era kyrkor?
Inget fel på borgligt! Jag tyckte bara att det var lite plumpt sagt av kantorn. Typ passar det inte så gift er borgligt. Och givetvis ska jag ha någon psalm men det verkade på honom som allt annat än högkristlig vigsel inte kunde komma på tal! Jag tycker bara att man själv kan få välja tex Änglagård som ingångsmusik på orgel, tex den blomstertid nu kommer som psalm och sedan två solosånger. Ev utgångsmusik Love and marriage av Frank Sinatra för att lätta upp denna högtidstund lite. Det var ju inte frågan om några jättekonstiga sånger!