Inlägg från: missbilly |Visa alla inlägg
  • missbilly

Maj 2009

Jag vill boka lokal mm men det är lite svårt när man har en sambo som tycker att man pratar på took för mycket bröllop redan o jag som knappt har börjat!
    Har ju inte ens bokat kyrkan då min sambo inte tycker att vi behöver bestämma datum än (men får jag bestämma så blir det 23 maj eftersom vi varit förlovad exakt ett år då)

• missbilly

Förstagångsbrud: Då är vi två som ska bli av med grav kilon innan klänningen inhandlas =)
    När fick du barn??

Tjolinti: Ska man ha alkohol för hela kvällen drar det nog iväg rätt bra tror jag!!
    Sen beror det ju på hur många gäster man har!
    Har dock inte räknat på det själv än... men vi är tänkt att åka till tyskland eller polen o inhandla all alkohol själva.

• missbilly

förstagångsbrud: Vet hur det är! Gick oxå upp ca 16 kg. Har 3kg kvar nu till inskrivningsvikten.. men vill helst gå ner 7kg så jag hamnar på samma vikt som när jag o sambon träffades!! Får se hur det går... Ammar ju så bantning är inte att tänka på än! Men det är ju 9 månader kvar till den stora dagen så det ska förhoppningsvis gå!!!
    Det är allt för lätt att gå upp men svårt att bli av med!!

• missbilly

Tror inte våra föräldrar kommer att påverka mycket alls...
    Våra pappor kommer nog inte vara involverade alls och min mamma är lite mysko ibland så jag tror inte hon heller kommer vara så intresserad av att hjälpa
    Det gäller nog hjälp med ekonomi och så med....
    Blir väldigt förvånad om de vill hjälpa till....

• missbilly

skruttgumma: Låter som vi har det likadant både med föräldrar o sambo!
    Jag har dock inte berättat för min pappa än då vi inte har så jättebra kontakt. Han har ännu inte träffat min son som föddes 29 maj i år. Han bor 25 mil bort men tycker inte det ska vara ett hinder.

Skulle vilja ha min systers hjälp med att planera o bolla idéer med men hon bor 35 mil bort så det är lite svårt. i alla fall om man inte vill ta allt över telefon.

• missbilly

skruttgumma: Jag är tänkt att fråga min syster om hon vill bara tärna och hennes dotter (då 2år) brudnäbb
    Men det första jag måste fråga är om hon vill vara gudmor till min son!
    Tror ju att hon vill ställa upp med båda delarna

Min sambo tycker ju att det räcker med att börja planera 3 månader innan så jag får väl försöka hålla mig så länge som möjligt med att prata sönder honom... men 6 mån kan jag nog inte vänta!

Tx2: Jo det är ju de stora sakerna man skulle vilja börja spåna på så man kan ta tag i detaljerna sen! Kan ju inte bestämma hur ex inbjudningarna ska se ut när vi inte valt färgtemat mm.

• missbilly

Anja: Vad ska jag muta min karl med då?? Han har ju redan skaffat en 47 tummare! O allt annat han vill ha köper han oxå! :-S Han fyller dessutom år nästa måndag och jag vet inte alls vad jag ska hitta på eftersom han skaffar allt han vill ha själv!
    Nån som har tips på vad jag kan hitta på????????

• missbilly

Anja: Ja... hehe det är en bra idé!

Soon and very soon: Klocka har han en rätt ny o cykel har han ingen alls :-/ Skulle ju kunna köpa en cykel men tror inte han skulle använda den så mycket!

Tänkte köpa ett xbox 360 men då hade han varit in o beställt ett innan jag hann! grrr

• missbilly

Nu har jag äntligen fått bekräftat av sambon att vi gifter oss den 23 maj!!!!!!
    Så nu har jag bokat kyrkan vi vill ha!!
    Ett steg i rätt riktning!!!

• missbilly

Ja.. Jag ville ju så gärna ha den 23 maj då det blir vår ett årsdag då vi förlovade oss! =)

Det är svårt att inte prata om det med karln men jag gör mitt bästa.. vill inte att han ska lessna innan jag knappt börjat!

Ska bara försöka få lite färger bestämt med honom så jag kan börja spåna på inbjudningar och dukning mm

Svar på tråden Maj 2009