• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • Soon and very soon

intressant att läsa om värdpar o tastmadamer mm. är så fundersam över hur jag vill göra, ska ju inte ha någon tärna, har ingen som är klockren så har ju barnen som näbbar...
    ojoj hur valde ni?? har alla någon som var självklar???

• Nalle Puh 40

Vi planerar allt men de fixar det åt oss bara, hur skönt som helst...

• SweetSun

vi vet inte om vi ska ha tärnor å marsalkar, känns lite fel när vi inte är så många.. men kanske att vi har en person var brevid oss, en av sambons kompisar som vi berättade för i helgen erbjöds sig att vara marsalk, så det var ju skoj! Få se hur det blir.

• Havsro

Jag hade nog mer svårt att begränsa mig..he he därför ska jag ha tre tärnor...det hade bara känts så konstigt att välja någon, och jag vill gärna ha dem som stöd. Annars kanske jag inte dyker upp i kyrkan..he he
    En kompis till mannen var toastmaste på ett annat bröllop och var superbra och väldigt seriös med sin uppgift så han passade ju perfekt! Värdpar blev mannens ena bror o hans tjej. Vi umgås en del med dem och de är också sådana som lätt skulle kunna styra upp och fixa och tycka att det var roligt!

• Tx2

Vi planerar oxå allt, men dem har rätt att komma med synpunkter.

Dem flesta vi har valt har varit självklara i alla fall för mig. Jag kommer att sex (!) tärnor för att jag vill ha med dem under dagen då det är mina bästabästa. Sedan har dem alla fått extra uppgifter mer än att bara vara stöd. 1 är vittne, 1 läser dikt, 1 är huvudvärdinna vid vigseln med hjälp av 1 värdinna, 1 är toastmadam och 1 kommer att vara fotograf under förberedelserna innan.

• Moninan

Vi har både värdpar och toasmaster. Men all planering sköter jag själv. Den stora prövningen blir på bröllopsdagen är att slappna av och lita på människorna man har bett att hjälpa till. Jag vet att de är sreiösa men har ändå svårt att släppa.

• karni5

Vi har samma koncept som Moninan. Det gäller som sagt att låta bli att vara ett sånt kontrollfreak som man alltid annars är! och kunna slappna av och bara njuta av dagen!

• förstagångsbrud

Men vad gör värdparet? Det har jag nog aldrig varit med om!

• Tx2

Jag tror att man oftast bakar ihop toastmasterrollen och värdrollen idag.
    Tidigare var oftast föräldrarna till brudparet värdpar för det var dem som stod för kalaset. Då svarade man till dem om man kom el hade frågor om dagen, övernattning osv. Dem hälsade även välkomna och tog upp första skålen.
    I vårt fall så är det vi själva som står för kalaset, så då är det egentligen vi som är värdparet. Men vi har valt att lägga en del praktiska uppgifter för själva vigseln till våra värdinnor så att vi bara skall kunna njuta. Tex har dem som uppgift att se till att vår vigselplats är ok, ta hand om våra gäster o hälsa välkomna, att program o dryck delas ut o att ev musiker/elen är inpluggad. Och sedan så får toastmasterparet ta hand om kvällen.

• skruttgumma

Vi ska ha värd, ev värdpar om hans flickvän kan vara med, som ser till att alla hamnar på rätt ställe under vigseln, att alla hittar till festen, hittar sina platser m.m. Sen har vi en toastmadame som är den som folk hör av sig till innan och som ska hålla i tal och sånt.

Jag tycker oxå det är svårt att lägga över minsta lilla grej på någon, vill helst göra ALLT själv. Så planeringen är det ingen annan som får ta över, den ska jag ha stenkoll på

Jag har två tärnor för jag har min syster och m2b´s syster, medan han har sin bästa vän som best man. Barnen ska vara näbbar.
    Jag har oxå så många nära vänner, så valde bara systrarna istället. Däremot så sa en av mina bästa vänner att hon oxå ville vara med och sova ihop med oss kvällen innan och vara med vid förberedelserna innan vigseln och så. Och det får gärna alla mina närmaste vänner vara med på, även om de inte ska vara tärnor.

Svar på tråden Maj 2009