• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • LillEm

Hej,

Kul med en tråd för oss som gifter oss i maj. Vi ska gifta oss den 22 maj i Borgholmsslott på Öland. Hittills så har vi hunnit med att boka kapell/festlokal, catering, DJ, frisör, fotograf och konditori som kan baka tårtan, puh... Tyvärr har vi inte fått tag i någon präst än då det tydliger är prästbrist i Borgholms församling (hjälp!).
    Jag har redan köpt klänning, bolero, flor och skor, allt i 50tals stil , så nu börjar det verkligen kännas verkligt!

/ LillEm

• missbilly

Nalle Puh 40: Jag längtar oxå en massa!!!!
    Fast mest längtar jag nog tills min blivande man inser att han borde börja intressera sig o inse att man behöver mer tid än 3 månader på sig att planera!!!!!

LillEm: Oj!! Du har ju nästan allt klart låter det som!

• LillEm

Japp, jag är en sådan där notorisk planerare .
    Sen är saken den att Borgholm är en ganska liten stad och det finns bara en frisör, fotograf etc. Samt att det är väldigt populärt att gifta sig i slottet så man måste vara ute i god tid. Vi hade egentligen tänkt att gifta oss i augusti 2009 men då var redan alla helger uppbokade!

• Soon and very soon

nallephu: läääääääängtar med! massor så nära men endå så långt borta!

• missbilly

LillEm: Skönt att ha så mycket klart!!
    Önskar att jag hade mer klart men men... svårt när man inte känner riktigt intresse från sambon

• Arla79

Idag har vi varit till festlokalen och kollat. Gjort skisser och mätt rum och bord Det får lätt plats 120 pers, så nu kommer vi bjuda 108 st, skulle någon tacka nej så blir det bara bonus

Arla79 skrev 2008-09-02 15:25:00 följande:
    Nalle Puh 40: Jag har nog lite samma problem som du. Jag o sambon pratade lite om det på vägen till dagis förut. Vi är uppe i 98 st och då är det 5 par till som vi väldigt gärna skulle vilja ha med. Men jag tycker att maxtaket för mat o sprit är 20 000 kr och då är det max 100 som gäller. Vi har mer gemensamt med de 5 paren är sambons morbrödrar. Men OM vi bjuder alla som vi verkligen vill så blir det ca 108 st och skulle alla tacka ja, så funderar vi på att ha bar till självkostnadspris efter maten och hoppas på att det tar ut sig.Vi ska till festlokalen på torsdag och kolla hur många som får plats om man dukar som ett E. Vi vet sen svägerskans bröllop att det får plats 93 st iaf.
  • fröken sjunfors

Åh, måste bara skriva av mig lite..
    Vi var och kikade på huset idag igen :) Den här gången hade vi med min mamma o pappa o sambons mamma. Det var jättenöjda - så skönt! Visst att det är vårat val vart vi ska bo, men det är alltid roligt att känna att de andra också tycker vi gjorde ett bra val
    Dessutom får vi köpa alla deras trädgårdssaker (ex. gräsklippare, röjmaskin o lövblås) + utemöbler + möbler inomhus för bara 3000kronor! De ska flytta tillbaks till lägenhet så de har inte plats med massa saker utan vill bara bli av med det.. Vilket kap!

Så kommer man hem, packar lite.. Men hamnar som vanligt här! Räknade ut hur mkt tyg vi behöver, och vi kommer behöva 32 meter tyg till borden! Som tur är, har våran bestman jobbat på ett tygföretag.. Så han skulle försöka fixa det! Han frågade min sambo hur jag kan tänka på det här nu, när flytten står bakom hörnet.. Men hur ska man INTE kunna göra det?!

Oj vilket långt inlägg.. Hoppas ni orkar läsa ;)

• Moninan

Ja jag längtar också till bröllopet! Men måste erkänna att jah älskar all planering och att sitta och spåna efter ideer. Har bröjat vika askarna nu. Gode gud vilket jobb! Är så glad att mamma sa till mig att börja nu. Mina fingrar är helt papperskurna....Men men det är jag själv som vill ha det.

• kärleken förde oss samman

Här bjuder vi i princip ingen släkt alls, på sambons sida blir det bara hans mamma och pappa, min är lite mer invecklad med halvsysyskon, bonusföräldrar m.m.
    Men vi bjuder in 73 st, av dem är 15 släkt.
    Vill egentligen bjuda fler vänner men ekonomin ställer till lite.

Har fixat:
    kyrka
    lokal
    fotograf (kompis-gratis)
    frisör (kompis-gratis)
    sminkös (kompis-gratis)
    tärna
    färgtema- vitt-grönt-lite gult

• Soon and very soon

så trist att jobba, sitter här nu på rasten för att få lite energi, verkar som de flesta har kommait ungefär lika. sen är ju jul o så tror man stannar av lite i dec o sen kommer nog tiden flyga iväg fram till maj!

Svar på tråden Maj 2009