• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • Tx2

Har skissat lite på det, men det blir nog lite ändrat då jag fått en vän att åka ned från stockholm att sjunga så då blir det nog fler sånger. Vill få njuta av hennes stämma så mycket som möjligt. En vän skall läsa dikt o sedan hoppas jag på att vf oxå ställer upp på lite mer än det obligatoriska. Hoppas att det tar ca 30 min.

• Myrmor

Vi kommer nog ha en hel del musik, typ 2-3 sånger plus ingång och utgång, eftersom det är viktigt för oss båda! Sen textläsning och löften.

Tx2: Får man fråga vad sångerskan heter? Nån man känner kanske?

• Tx2

Artist: Min förra sambos syster Hon har samma förnamn som du. Jobbat på wallmans i stockholm dem senaste två åren i ensemblen, nu är hon hovmästare.

• Soon and very soon

hallå alla! nu är det på G visst känns det så?? Man e på rätt sida om sommarn det är månader inte år kvar.... nu ska jag ät glass med barnen, då de är hemma o sjuka idag, trevligt då jag kan sitta här!

• förstagångsbrud

Hej, vi har berättat det för föräldrarna nu. Hmmm, sådär reaktioner. Min mamma tycker nog att det är jättekonstigt att vi vill ha en "stor" "dyr" fest. När jag sa att vi ville göra det lite billigare genom att t.ex. fixa maten själva sa hon "ja, då kan ni ju göra om XX och XX och ha släkten till att fixa maten!" Så det blir nog inte aktuellt med att fråga henne om någon hjälp!

Jaja, jag visste att det skulle bli såhär. Nu struntar jag i det och räknar henne som en i mängden. Hon ska inte behöva engagera sig ett dugg om hon inte själv vill. Vi vill ju ändå mest att det ska bli en ROLIG FEST och vem har nånsin bjudit sin mamma på en rolig fest? Inte jag iallafall :) Kanske kan ha henne till att vara barnvakt så måste hon åka därifrån vid 20.00 så kan vi ha trevligare utan henne.

Min sambos föräldrar sa att det var roligt, men sen tänker de nog inte mer på det. Det är ju så lång tid kvar till maj, men jag tror nog att de kommer att engagera sig lite mer. Hoppas jag =S

• Soon and very soon

De kommer säkert bli mer engagerade ju närmare dagen de kommer.! synd att mamma inte vart så glad då. men lycka till o hoppas att resterande som får veta blir tända på ide´n

• Tx2

Tror oxå att dem blir engagerade ju närmre dagen ni kommer. Kan ta ett tag för alla berörda att förstå varför man väljer att göra som man gör och varför man tar tag i det nu. Men för el senare så trillar poletten ned.

• Tx2

Förstagångsbrud: såg att ni planerade att åka runt på västkusten i usa. Mitt tips där är att ha gott om tid. Längre avstånd än man tror och ha en bra bil förutsatt att det är bila ni tänkt er.

• förstagångsbrud

Ja det hoppas jag verkligen. Som jag skrivit tidigare så får jag lite kalla fötter när det gäller hela grejen när jag läser om vissas erfarenheten av bröllopsfester här på BT. Min släkt kan vara väldigt märklig när det gäller festsammanhang. Ingen har gift sig med stor fest utan det har varit rådhuset i enskildhet. Och det är ofta jag får höra att vi konstlar till det när vi bjuder till kalas eller fest. *suck*

• Soon and very soon

Har oxå fått höra att jag konstlar till det från mannen o hans fam, men nu tycker de att det ska bli jätte trevlig. dock bjuder inte min man sin pappa nu för vi vill minska risken för "dålig" fest.

Svar på tråden Maj 2009