• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • Tx2

Hoppas att ni får en toppen dag och att ni inte funderar alltför mycket på vad människor runt omkring tycker utan att ni gör något som ni känner för och står för.

Vad tråkigt med din blivandes pappa. Men det låter smart i mina öron.

Känns bättre att bara bjuda dem som man har roligt med. Jag är mest orolig att mina vänner och hans vänner inte har så mycket gemensamt men å andra sidan så behöver dem inte umgås förutom när jag tvingar dem vid borden. OCh att dem äldre inte kommer tycka att det är så kul då majoriteten är i vår ålder. Men men, det blir nog bra ändå.

• förstagångsbrud

Ja det där med att bjuda folk är ett gissel! Min släkt kan verkligen vara jätteskum... T.ex. så när det är kalas, ska det alltid bjudas på sallad. Tonfisksallad, kycklingsallad och grekisk sallad. Det spelar ingen roll om värdparet inte tycker om sallad eller inte. Det är "festmaten". Det blir inte särskilt mycket prat. Folk stannar en timme, en och en halv. Sen om man gör något annat (bjuder på middag med för- huvud- och efterrätt och vin till) så är man fisförnäm.

Skulle vilja INTE bjuda min syster men det kommer bara bli världens släktgräl av det. Jag får bordsplacera henne med mamma, så kan de vara negativa ihop och jag slipper riskera att min syster säger något elakt.

• SweetSun

usch ja inbjudan leder till obehag.. jag kan inte bjuda pappa (jag har sagt till honom att vi ska gifta oss men det har han glömt..3ggr..)
    Och min mamma har bjudit in fler på egen han dän vad vi tänkt oss..*suck*

Vem sa att det var lätt att fixa bröllop?? Jo visst det var ju jag det..haha

• Tx2

Vad kul med sallads-temat
    Tog ett bra tag innan min far accepterade att vi inte ville ha ett enkelt bröllop hemma i trädgården som han förespråkade. Han tycker nog fortfarande att det är idiotiskt med kostnaderna för ett bröllop (vilket jag är beredd att hålla med om). Men vi ville inte vara hemma, där har vi haft fester förr för våra vänner och skulle det vara dåligt väder så hade all 70 personerna varit i olika rum. Men som tur är så har han vant sig vid tanken nu. Undrar hur sambons föräldrar tar det när dem får höra våra planer.

• förstagångsbrud

sweetsun: Extra inbjudningar - det var ju fint! Extra lätt att hålla budgeten. Min mamma fattade inte hur vi kunde känna 60 personer. Då frågade jag henne om hon var med på sonens namngivning - då var det bara den _närmsta_ familjen och då var det 25 pers!!! Vi har minskat in så att det blir minimalt med vänner på bröllopet med det blir ju snabbt hur mycket folk som helst när man bjuder respektive och barn...

Nu måste jag nog ringa en vän som gifte sig förra året som tycker det är roligt med bröllopsplanera... För att motverka lite!

• skille

Jeg har bare tenkt å gifte meg en gang, om folk ikke liker bryllupet, anntall personer som kommer og mengden penger vi bruker, kan de bare drite i å komme:)

• Tx2

Sweetsun: vad omtänksamt av din mamma att bjuda in fler till ert bröllop Kan du inte hinta om att lokalen har begränsingar på hur måmnga ni kan vara och att ni prioriterar dem på er lista.

Än så länge har mina föräldrar accepterat att jag inte kommer bjuda mina släktingar mer än mina föräldrar och bror med sambo. Får se hur det blir när det närmar sig. Men jag umgås inte längre med dem utan då vill jag hellre ha med vänner som jag har en relation med nu.

• SweetSun

ja tänk om det vore så lätt att säga emot min mamma.. hon pladdrade på sist om att en person bara var tvungen att komma. Å jag sa "eh..jaha..jo visst". Hon kör på som ett tåg och säger hur saker ska göras. Jag vet hur det blir om jag säger stopp; "jasså det duger inte, fy fan vad otacksamma ni är, nu när man ställer upp 100%" Så är min mamma, hennes hjälp på hennes sätt, eller ingen hjälp alls...*suck*
    Känner på mig att det här bröllopet kommer orsaka en hel del osämja..mer än et brukar vill säga...

• Tx2

Åh, vad tråkigt att ni blir lite överkörda av din mamma. Hoppas att våra föräldrar håller sig i skinnet, men jag tror att dem har vant sig vid att vi väljer det som passar oss. Gäller bara att vi har en enad front.

• Tjolinti

Vi betalar allt själv så det e skönt o kunna strunta i familjen med lite gott samvete. Svärmor var väldigt noga med o flippa ut angående ett barnfritt bröllop. Familjen ska vara viktigast osv osv. Hade lust o säga,, så länge du inte bidrar med ett skit så har du ingen åsikt angående något. O då menar jag verkligen att hon inte bidrar med något, ingen hjälp eller något.

Svar på tråden Maj 2009