• Mewmoore

Bästa vän...bangar min möhippa!

Jaha, har precis fått veta att min bästa vän...även en av mina 3 tärnor tänker avstå min möhippa! I början så kände jag..oki..., men nu ju mer jag tänker på det så blir jag så jä.... arg! Jag förstår inte varför hon avstår och för mig finns det inte heller en bra förklaring förutom dödsfall...vilket jag vet att det inte är!
    Jag skulle aldrig någonsin avstå en möhippa för mina bästa vänner1 Jag anser att det är en ära att få vara tärna, vilket för mig ingår en självklarhet till att vara med på möhippan. Jag själv anser att tärnorna ska vara med i "festkommiten" inför en möhippa...
    Tänker jag helt galet+ eller vad?
    Behöver råd!...Skriv snälla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 12:32
    Jaha....nu har det visat sig att HON inte var min bästa vän, som jag tott i 12 år! Nu har jag fått veta av flera att HON snackat skit om oss under en längre period! Tycker att vi är snåla....att vi inte ens kan lägga typ 7-800 kr på hennes tärn klänning och att HON tycker att det är dåligt utav oss att önska oss endast pengar... (som är till vårt husspar, vi bor nu i en etta 3st..för att spara till topp lånet, vi har 3 förråd redan fulla med möbler+annat) Andra saker har hon även kommenterat och tyckt med skit snack bakom min/våran rygg! Jag blir så jävla ledsen...
    Inte så att hon kan se vad vi försöker uppnå... Vi jobbar som hundar för att kunna uppnå både bröllop och sparande, för att trygga våran familj ocg dotter...även det kommande barn som vi önskar ska ske snart.(producerar för fullt! =) )
    Fastän detta så kommer jag inte ta bort henne som tärna, jag tänker inte lägga min energi på detta....utan tar det med henne efter bröllopet..HON är helt enkelt inte värd den tiden nu. Fy fan! För falska vänner!
    Kram på er!

• Svar på tråden Bästa vän...bangar min möhippa!
  • Mewmoore

a...va fan jag vet inte....

• Pyron

kan kännas lite drastiskt att be henne att inte vara tärna.
    Mitt förslag är att fråga henne.

• Mewmoore

Hon kan inte ta tillbax beslutet... Allt är redan planerat och för henne finns ingen plats i möhippan...

• lycklig78

Håller med Ann igen..

Jag hade jätteproblem med min ena tärna och jag orkar inte ens umgås med henne idag. Hon brydde sig inte om hur jag hade tänkt att se ut eller hur jag skulle ha håret. Hon gick bara på om hur HON ville ha det och hur hon skulle se ut. Jag blev jätteledsen, orolig och till slut helt uppgiven. jag sa inget för att inte förstöra bröllopet eller planeringen. Men grejen är att det blev ju lite förstört ändå, eftersom jag kände så här. Så som sagt... En dialog.

Det känndes inte rätt att hon var ena tärnan heller...

• Pyron

men jag menar fråga henne varför, berätta att du blev besviken.
    Och sen fundera om du klarar av svaret.

• anne på grönkulla

Ja, har ni så korta puckar o definitiva beslut mellan vänner så ni inte vill försöka för varandra så är det ju så. Hur kommer det sig att du vet så mycket om planeringen av din hippa?

• Mewmoore

hon själv berättade för mig................jag var tyst å lyssna

• Mewmoore

Ja, kanske ska jag visa mig bättre att bara enkelt säga vad jag känner...... Jag trodde nämligen oxå att det var lika viktigt för henne som för mig... Jag är bara så arg just nu, ska sova på saken...

• Mewmoore

Tack för inläggen, känns ädå som om jag är boven...Konstigt! Drygt!

• ninnabell

om hon inte har tid och lust med möhippan så är hon inte värd att vara din tärna...jag menar att då har hon väl inte tid och lust till det heller...och är man tärna så är det ju faktiskt så att det ingår vissa förpliktelser med att vara tärna och då kunde hon sagt nej från början.

Svar på tråden Bästa vän...bangar min möhippa!