• Mewmoore

Bästa vän...bangar min möhippa!

Jaha, har precis fått veta att min bästa vän...även en av mina 3 tärnor tänker avstå min möhippa! I början så kände jag..oki..., men nu ju mer jag tänker på det så blir jag så jä.... arg! Jag förstår inte varför hon avstår och för mig finns det inte heller en bra förklaring förutom dödsfall...vilket jag vet att det inte är!
    Jag skulle aldrig någonsin avstå en möhippa för mina bästa vänner1 Jag anser att det är en ära att få vara tärna, vilket för mig ingår en självklarhet till att vara med på möhippan. Jag själv anser att tärnorna ska vara med i "festkommiten" inför en möhippa...
    Tänker jag helt galet+ eller vad?
    Behöver råd!...Skriv snälla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 12:32
    Jaha....nu har det visat sig att HON inte var min bästa vän, som jag tott i 12 år! Nu har jag fått veta av flera att HON snackat skit om oss under en längre period! Tycker att vi är snåla....att vi inte ens kan lägga typ 7-800 kr på hennes tärn klänning och att HON tycker att det är dåligt utav oss att önska oss endast pengar... (som är till vårt husspar, vi bor nu i en etta 3st..för att spara till topp lånet, vi har 3 förråd redan fulla med möbler+annat) Andra saker har hon även kommenterat och tyckt med skit snack bakom min/våran rygg! Jag blir så jävla ledsen...
    Inte så att hon kan se vad vi försöker uppnå... Vi jobbar som hundar för att kunna uppnå både bröllop och sparande, för att trygga våran familj ocg dotter...även det kommande barn som vi önskar ska ske snart.(producerar för fullt! =) )
    Fastän detta så kommer jag inte ta bort henne som tärna, jag tänker inte lägga min energi på detta....utan tar det med henne efter bröllopet..HON är helt enkelt inte värd den tiden nu. Fy fan! För falska vänner!
    Kram på er!

• Svar på tråden Bästa vän...bangar min möhippa!
  • Mewmoore

nej, jag kräver inte att hon ska komma....Men då kunde hon enkelt tackat nej till att vara tärna. Det skulle inte vara nå problem..... Men antar man ett uppdrag, så tycker jag själv att man genomför det. Inte komma med det i sista sekunden...

• Nibla

Jag har redan haft min möhippa och vi sjöng Singstar hela kvällen! Det fanns folk där som inte tycker om Singstar, men de satt inte och muttrade i ett hörn för det.....

tolonta skrev 2008-07-01 09:01:08 följande:
    snippy 19juli skrev 2008-07-01 07:05:37 följande:Hade jag bara träffat bruden 2 gånger skulle jag inte lägga 2000 kr på hennes möhippa. Hårt, men sant. Och nej, man måste inte "respektera" brudens möhippa. Det är inte bruden som ordnar möhippan. Och det är aldrig någonsin respektlöst att tacka nej till någonting som man blir inbjuden till... Det är därför det kallas "inbjudan" och inte "krav"...
  • weinlove

Har inte läst hela tråden men det är ju så att alla kan inte alla gånger. Så var det på min möhippa med. Min syster hade läger den veckan och kunde inte vara med. Andra av mina kompisar kunde inte heller. Det är inget jag tänker på för vi som var där hade hur kul och trevligt som helst. Var 13 st sammanlagt och även om det hade varit kul med fler folk var jag ändå suuupernöjd med antalet och personerna som var där.

• Mewmoore

Jag vill oxå tillägga att uppsägning utav våran vänskap har jag ALDRIG tänkt tanken på. Vi kan bråka och tycka saker men tryggheten i ordet "vänskap" finns för det...... Jag tycker bara att hon skulle tänkt till innan hon sa Ja till att vara tärna. Hon visste vad jag önskade.....

• Aleta

Ts: lycka till och jag hoppas att du får en riktigt rolig möhippa!

Det är lite konstigt att hon pratar med dig om hippan, den ska ju vara hemlig för dig.

• Semla77

Ts;
    Det kan inte vara så att hon bara luras, och sen visar det sig att hon är med på möhippan i alla fall?
    (Dock ett väldigt dåligt skämt i min ögon)

• pluttefisa

Jag hade ocksa blivit besviken Mewmoore, och förstar att du tycker det är trist när hon inte kan komma utan en riktig anledning. Att man är stressad eller har ett hektigt liv i allmänhet tycker jag är en väldigt egoistisk anledning till att tacka nej till en möhippa för en Bra vän. Är man en bra vän sa tar man sig tiden att vara med pa saker som är viktiga för sina vänner, speciellt om det är saker som bara händer en gang i livet, som tex möhippa eller bröllop. Tycker det är rätt tragiskt att folk kan vara sa egoistiska att man tackar nej pga att man inte tycker om en av personerna som är inbjudna... Sta pa dig och lycka till!

• tolonta

Kram på dig med. Tråkigt med sådana vänner (vem behöver ovänner då...)

Tycker du har rätt inställning. Ta det efteråt, det tar för mycket energi som är bättre att ha till annat...

• CaNin

Min enda tärna vet jag funderar på att strunta i att anordna en möhippa åt mig! (har inte hippats än)
    Jag vet inte om jag egentligen blir så ledsen över att ev. inte få bli hippad utan det beror mer på att min tärna är min syster! Vi har blivit lite osams/oense sen ett par veckor tillbaka och hon verkar tycka att det är rimligt att skita i min möhippa och att inte ordna upp saker och ting än att svälja stoltheten och ta tag i vår relation. Det är tråkigt!!!

Vet att min toastmadame har pratat med henne om det men jag vill verkligen inte bli hippad om det ska kännas påtvingat Tråkigt att det ska bli så här 1 månad innan bröllopet. Suck!

• laris

Hur gammal är din "vän"?

Mewmoore skrev 2008-07-01 17:00:30 följande:
    jag har landat i tanken nu och har beslutet pratat med henne om vad jag känner. Hon har nu ändrat svaret på varför hon inte vill komma.....för att hon inte tycker om en utav dom andra som ska komma....(vilket jag nu inte vet ve,,, Men jag känner att detta är inte mitt ansvar utan hennes. Jag kan bara utgå för vad jag känner och hur jag själv skulle göra för en utav mina bästa vänner1 Så hon gör nu som hon vill, jag vet vart jag har henne nu...och kan bara visa mig bättre än så. Jag reagerar men inte agerar, alltså står hon kvar som tärna väl informerad med vad jag känner, samt att hon får jiddra själv. Hennes börda inte min.Kram på er!
  • bjornis

Bara allmänt att hoppa över möhippa. Blir det för dyrt måste man få hoppa över. Jag har sagt till min kille att när folk börjar ringa om telefonnummer och så så måste han säga till att det ska vara billigt så ALLA kan vara med. Förra året var vi på möhippa och svensexa för samma par. Det kostade oss 1400 kronor PLUS present och plus att man vill ha nåt nytt att ha på sig (Tack gode gud för HM). Jag tycker inte man kan kräva att ens bästa vän ska komma på ens möhippa OM det handlar om pengar iaf. Annars fattar jag inte vad man kan ha för anledningar. Men men, bara allmänt... Hehe. Lycka till!

• laris

Nej, jag instämmer bjornis, dyra möhippor är inte okej! Det handlar ju om att göra något ihop med ens vänner och det är inte = någor dyrt.

• Mewmoore

jag tycker oxå att en möhippa/svensexa ska hålla så låg budget som möjligt. Det jag tycker ska bli så kul är att få träffa alla på en gång som betyder så mkt för mig. Att få umgås o skratta lite, skratta är den bästa medicinen för en nervös brud/brudgum. Jag hade gärnat åkt karuseller eler nåt sånt.... Skulle även kunna själv betala en hel dag på Grönan med mina vänner. Nu när dom flesta har egna familjer+barn så är det svårt att "ta sig tid" när livet rullar på....Kram.

• Mikabella

Ok sabbar tråden! Sitter här ensam i ett hus fullt av musik. Blivande vruden och sista tjejkompisarna har precis åkt. Såååå lyckad möhippa för min söta blivade svägerska! Islandhästar, fotogarferibg oc MASSOR av vin o dans! Att banga en möhippa är sååååå tråkig...för den som bangar!

Svar på tråden Bästa vän...bangar min möhippa!