• tolonta

Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4

Dags för ytterligare en ny tråd!

Här är länken till den förra:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2819688.html

Och listan över de som hänger här i tråden, med vigseldatum:
    17 mars 2008 - Birella
    3 maj - le dauphin
    10 maj 2008 - FruFA
    7 juni 2008 - rosalin
    14 juni 2008 - Pärlhönan
    27 juni 2008 - mickes tös
    1 augusti 2008 - tolonta
    2 augusti 2008 - slilja
    8 augusti 2008- brud 08 08 08
    9 augusti 2008 - blivandefrularsed
    16 Augusti 2008 - Marlean
    23 augusti 2008 - citronita
    6 September 2008- BrudSeptember2008
    15 November 2008- Novemberbröllop08/Kristina
    31 December 2008 - Ullrika
    31 januari 2009 - Ceasara
    9 maj 2009 - Underbara ungar
    13 juni 2009 - pitesara

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-02 15:03
    Nyaste listan (sorry...):

17 mars 2008 - Birella
    3 maj - le dauphin
    10 maj 2008 - FruFA
    7 juni 2008 - rosalin
    14 juni 2008 - Pärlhönan
    27 juni 2008 - mickes tös
    1 augusti 2008 - tolonta
    2 augusti 2008 - slilja
    8 augusti 2008- brud 08 08 08
    9 augusti 2008 - blivandefrularsed
    16 Augusti 2008 - Marlean
    16 Augusti 2008 - Ule
    23 augusti 2008 - CaCC
    23 augusti 2008 - citronita
    6 September 2008- BrudSeptember2008
    6 september 2008 - janedoe
    6 september - Ullrika
    15 November 2008- Novemberbröllop08/Kristina
    13 juni 2009 - pitesara

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-11 21:24
    Uppdaterad igen, med nya som lagt till sig. Har inte tagit med de redan gifta en gång till, dock...

15 November 2008-Novemberbröllop08/Kristina
    30 maj 2009 - Brud0905
    13 juni 2009 - pitesara
    1 augusti 2009 - ansis
    1 augusti 2009 - sarapayam
    22 augusti 2009 - Goaste

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4
  • tolonta

Är det någon som bryr sig om bruden har bara ärmar i kyrkan? Ingen av mina kompisar som gift sig baraxlat hade det... (Jag vill inte heller ha det, vill visa ryggen i min fina halterneck-klänning när jag går upp för altargången).

Så nej, sjalar har jag inte tittat på...

• tolonta

Wiihiii, har bokat vår "mini-resa" nu. Två nätter på Smögen havsbad.

Och fått ett muntligt löfte av sambon att om jag avsätter en timma ikväll att kolla på vilken färg vi ska ha på utsidan till våra fönster, så ska han avsätta en timma åt att kolla på bröllopsresa. Så ska vi förhoppningsvis kunna boka den också snart...

Har även mailat om möte med prästen och kantorn, samt beställt tid för justering av klänningen.

Har också fått reda på att vigselringen kommer till butiken den 17 juli. Det var de gulliga nog att ringa och säga, de sa att de nämnt den 14 tidigare, men jag minns bara att vi sa mitten på juli och att det räckte att vi lämnade in förlovningsringarna för gravering och putsning samma vecka...

Det rullar på ganska bra nu...

• tolonta

Just det ja, har bokat tid för att prova in klänningen inför uppläggning/justering också...

Mycket att tänka på...

• tolonta

Nej, tyvärr inte...

Jag behöver tips på valslåtar. Vill ha en litet mer känd låt. Behöver ha ett alternativ ifall låten jag helst vill ha inte hinner fixas... Låten "All my life" har jag fått för mig går i valstakt... Men den kanske är för snabb...

• tolonta
    Stjärnstopp skrev 2008-07-03 13:11:12 följande:
    Har ni några tips på catering och vart man kan hyra klänningar till bästa pris?
    Maten vi ska ha kommer från Köttex, så det rekommenderar jag!

www.kottex.com är deras hemsida.
  • tolonta

Det stämmer att Köttex tar ut en summa för utkörning (70 kr per mil, tur och retur). Inte helt ovanligt, bensin kostar en del, och ännu dyrare är det ju för företaget med den tiden det tar för en anställd att lasta in allt i bilen och köra ut det...

Porslin och sånt finns också att hyra på Köttex...

Men givetvis är det väl roligast att beställa det från dem ni känner, om det blir av!

Jag tror inte man behöver boka grejer så jättetidigt häromkring, men man ska nog inte vänta för länge heller... Jag bokade festlokal 10 månader innan, kyrka 8 månader innan, catering bokade jag för något halvår sedan (men hade kunnat boka mycket senare, vi bestämde exakt varmrätt först i förra veckan...) Klänning vet jag inte, jag köpte min. Och om de behöver ta hem en klänning i någon annan storlek kan det ta 3-4 månader, så det är inte fel att kolla på klänning ett halvår innan!

• tolonta

le dauphin skrev 2008-07-03 17:47:10 följande:

Två månader som fru Jag har fortfarande svårt att förstå att allt gick så bra som det gjorde hela dagen. Jag var lugn och stressade inte upp mig över huvudtaget, var inte direkt nervös för än jag såg kyrkan. Allt klaffade. Min frissa, min sminkös, vår florist, fotograf och alla andra inblandade gjorde allt för att vår dag skulle bli undebar Jag har lagt upp några fler bilder i mitt galleri som vår fotograf Jessica Wennborn tog på oss.
    Fina bilder, älskar den första. Ni ser båda så vansinnigt lyckliga ut!
  • tolonta

Igår blev det litet mer shopping... Beställde såpbubblor, toastmasterklocka och ett stort paraply.

Så nu är det på gång också. Börjar fundera på vad jag kan ha glömt... Har koll på allt jag vet, men vad är det jag totalt har missat???

• tolonta

Japp, det gjorde jag. Hade velat ha det som fanns på www.festingen.se, men det var tyvärr slut... Sedan var det kanske litet väl litet också, om det regnar och jag, min klänning och mannen ska få plats under.

Synd om det inte var lika fint som på bilden. Fast just att det inte är så vitt gör mig nog inte så mycket, jag har ju en ivory-klänning med cremefärgat band... Och blivande mannen har väst i creme/guld...

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4