• tolonta

Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4

Härliga bilder!!!

• tolonta

Jag blev hippad i helgen

Oj vad kul det var. De hade fått reda på att jag skulle åka och träna, och hade tänkt ta mig precis innan. Men jag åkte litet tidigare än de väntat sig, så det blev istället så att en ställde sig bakom min bil precis när jag skulle backa ut. Först blev jag irriterad, sen såg jag att det var min kompis - som inte bor i trakten! Så då gick det upp ett ljus. På med ögonbindel, och bilresa in till Skövde. Lunch hos syster, sedan ombyte till en otroligt vacker brudklänning med volanger, rosetter och annat i hushållspapper. Även slöja i hushållspapper, träningstightsen under det och sedan ut på stan. Fotouppdrag, samt att jag skull samla ihop minst tre personer som sjöng med mig. Det var rätt så lätt att få folk att sjunga ändå...

Sedan vidare till nästa grej - Laserdome. Hade aldrig gjort det tidigare, men det var grymt kul! Dusch och bastu där efteråt, sedan nya kläder. Knallröda leggins, kort jeanskjol (min egen), strumpeband nedanför kjolkanten och en vit t-shirt. Fika hos syster, den vita t-shirten skulle också piffas upp. Ärmarna fransades, jag fick texten "Värsta bruden!!!" på, och den klipptes så att jag visade hela magen... På med smink (rosa och glittrigt) och sedan iväg till Bogrens där vi först hade drinkblandningskurs. Vi fick litet information, vi fick smaka på drinkar, sedan fick jag blanda drinkar till alla andra (och till mig), och sedan blandade bartendern varsin drink till oss också.

Sedan var det middag på Bogrens, och dans till vi inte orkade mer.

Superskoj, jag är jättenöjd!!!

• tolonta

Marsaphir Marlean skrev 2008-07-14 10:41:23 följande:

Vem kommer härnäst att gifta sig då? =)
    Det är nog jag, 18 dagar kvar!
  • tolonta

Det hoppas jag också! Men det är en del kvar att göra, mycket smågrejer... Men snart har jag semester i alla fall!

• tolonta

Japp, det kan nog ha varit jag ja... Iklädd en mycket vacker klänning med volanger i hushållspapper och med en kamera i handen...

• tolonta

Nej, inte så lång klänning... Och med mina mörkblå träningstights och röda sportBH på mig dessutom (båda syntes). Jag var på väg till en träning när de kidnappade mig...

• tolonta

Tja, det kan ju vara stora konditorier och bagerier också...

Har tyvärr inga tips för Skövde, jag köper min tårta på Gitas tårtor.

• tolonta
    BrudSeptember2008 skrev 2008-07-16 11:17:10 följande:
    Ja, Rådhuset finns ju. Visste inte att dom gjorde tårtor.Men ALLT som finns att fika på där smakar ju gudomligt!:)Tolonta;Tyckte det lät lite dumt hur jag hade formulerat min mening. Tänkte nog mest på att det faktiskt inte finns några stora bagerier/konditorier inne i Skövde. Som Mössebergsbagaren, Hjobagaren, Böjabagaren som exempelvis levererar till olika affärer. Ja du fattar nog!:)
    Japp, fattade...

Mitt nuvarande största inför bröllopet-bekymmer är att fixa en väst till kyrkomarskalken (min 10 åriga systerson som ska dela ut såpbubblor och vigselprogram i kyrkan)... Men jag tror jag ska kolla på Atljé festfolk om de kan tänkas ha någon, att köpa eller hyra. Hittade en snygg på KappAhl, men den fanns inte i hans storlek, tyvärr. Och när de sökte i datasystemet så fick jag svaret att "ja, det står här att det ska finnas en i Falköping men det är ju inte alltid det stämmer", och jag har inte lust att kuska runt halva landet för att hitta en svart väst i storlek 152...
  • tolonta

Jag har bokat på Headlites i Lidköping, samma företag finns ju även i Skövde...

Det var någon frisör i Skövde som någon avrådde ifrån... Men jag minns inte vilken...

• tolonta

Nej, inte måste man ha blommor om man inte vill... Men det kan ju vara trevligt att ha något att hålla i, kanske.

Vill du inte bära på en blomma kanske du kan kolla på någon handledsblomma? Det skulle nog vara snyggt...

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4