• tolonta

Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4

St Remi har en del för uthyrning också... Vet inte om det gäller hela sortimentet dock, hon frågade i alla fall om jag var intresserad av att hyra eller köpa.

På St Remi får man även låna grejer - underkjol, kort slöja och tiara m.m. om man köper eller hyr där. Vilket är bra, men jag hittade min klänning på ett annat ställe.

• tolonta

fina bilder, och stort grattis!!!

• tolonta

Jag har också den känslan, att allt faller på plats... Har nätshoppat en del detaljer på sistonde, som ska dyka upp i brevlådan allt eftersom. Har litet smågrejer kvar som kan fixas nu, men en del måste göras senare. Ska iväg och shoppa dekorationsprylar imorgon. Än är jag inte särskilt stressad...

• tolonta

En liten fråga, Hur formulerar man en annons till tidningen?

Tänkte skriva något i stil med:

Vi gifter oss fredagen den 1 augusti, klockan 16:00 i Österplana Kyrka

VÅRA NAMN

Pga: Namn och adress

Räcker det???

• tolonta

Jippi - Har ÄNTLIGEN hittat guldiga skor till brudnäbben. Har letat förtvivlat... Finns flera olika vuxenskor i guld, men trots att jag kammat igenom skoaffärer i Skövde, Lidköping, Mariestad, samt kollat i flera olika i Göteborg och Stockholm, samt letat igenom nätet, så har jag inte hittat några finskor i guld. Många olika i silver, dock...

Nu var jag i Ullared igår, och i skoaffären där (närmast ingången) hittade jag ett par guldiga ballerinaskor - som dock bara fanns upp till en storlek mindre än hon behövde....! Men medan jag frågade om de fanns i större storlek så hittade vi ett par sandaler i guld!!! För 79 kr dessutom, extra trevligt!

Fick även handlat litet andra smågrejer till bröllopet. Nu ska jag bara till Ikea en sväng också, behöver en del därifrån också...

• tolonta

Jaja, det är väl ett ganska angenämt bekymmer...

• tolonta

Igår kom såpbubblorna jag beställt (tuber från Calligraphen), så vi provblåste litet... Det var kul!

Fick även paraplyt, litet mer cremefärgat än bilden, precis som du sa blivandefrularsed. Men det blir nog bra, tror jag. Även om det är mörkare än klänningen så har både jag och sambon detaljer i cremevitt i klädseln...

Har också bokat tid med kantorn, har inte bestämt varken utgångsmusik eller ingångsmusik än, och inte psalmer heller egentligen. Men det ska jag ha gjort innan måndag, när vi träffas. Åtminstonde ha några alternativ. Ganska skoj att jag får min flöjtlärare som kantor, tycker jag

• tolonta

Min beställs hos systrarna knopp i Lidköping. Kostnad cirka 1500 (för bara den buketten). +/- några hundra beroende på vad blommorna kostar just då, det kan de ju inte veta när man beställer några månader innan. Finns det i Sverige så blir det billigare. Får de beställa från utlandet blir det dyrare...

• tolonta

Det är gott om tid kvar för dig, Underbara ungar. Men försök att göra saker allt eftersom ändå, alltid skönt att ha saker klara i god tid. Det är ändå mycket att fixa på slutet. Jag ska t.ex. träffa kantorn på måndag, konsulation hos frisören på tisdag, samt att jag ska titta in hos floristen. Torsdag ska jag prova klänningen. Onsdag blir det nog placeringskortspyssel, hoppas jag. Någon gång (nu på söndag?) behöver jag ta en sväng till Ikea. Och innan dess ska jag prata med lokaluthyraren. Måste till systemet och beställa den sista spriten (mousserande och dessertvin, vilket jag inte hittade något jag ville ha i Tyskland). Ska sy klart brudnäbbsklänningen (halvfärdig med dragkedjan, ska sy fast fodertyget i livet - för hand (suck), samt fålla de tre kjollagren och köpa samt sätta fast ett band. Och ändå tyckte jag att jag varit ute i god tid med det mesta...

• tolonta

Ja, jag trodde ju att jag var ute i god tid med mycket, men det har dragit iväg i tid med en del saker ändå... Dock så är jag ledig hela veckaninnan bröllopet, så jag har ganska gott om tid. Och även om jag helst vill ha koll innan, så arbetar jag som allra mest effektivt under litet lagom stress...

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4