• tolonta

Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4

Har lagt in några av fotografens bilder i mitt galleri!!! (Bara några, med en seg dator är det en ganska jobbig procedur...)

• tolonta
    blivandefrularsed skrev 2008-08-10 20:23:50 följande:
    Nu är vi gifta!! En helt fantastisk dag, bilder finns i galleriet!!!
    Håller med Novemberbröllop08, du ser verkligen ut som en prinsessa! Jätetfina bilder!

CaCC: Låter som en rolig hippa! (Jag spelade också laserdome på min hippa, men jag blev inte tvåa, alla ville skjuta på mig och givetvis hade jag en vit tröja som syntes väl i UV-ljuset...) Synd att du mådde så dåligt dagen efter, men det är väl ganska snart glömt, gissar jag.
  • tolonta

Jag håller på och städar undan bland bröllopsattiraljerna. Har tvättat och vikt ihop lakananen och spetstyget som jag hade som dukat. Diskat vaser och ljuslyktor och packat ner dem (ska ha dem i huset när det är klart). Ska samla ihop litet mer foton och sedan börja med fotobok och tackkort. Eftersom vi öppnade presenterna dagen efter så tog vi foton på oss med alla presenter, och ska ha med de bilderna i tackkorten. Funderar på att göra dem på www.trycksakstorget.se/tackkort Jag vill ju ha bilder på flera ställen i tackkortet... Och det kan bli besvärligt att pyssla ihop själv, tror jag...

Annars så inser jag att det snart är dags att lämna BT och ägna mig helhjärtat åt husbygget...

• tolonta

Japp, än har jag ju inte lyckats med avvänjningen... Och jag väntar ju fortfarande på att få se inbjudningarna som du ska lägga ut, så ett tag till blir jag nog kvar...

• tolonta
    pitesara skrev 2008-08-15 01:06:10 följande:
    tolonta:Tog ni bilderna nere vid stenbrottet och munkängarna?
    Yes, helt korrekt... Stenbrottet kanske man inte skulle valt som fotograferingsställe innan vigseln. Min tärna fick litet jobb med att ta bort rött stendamm från klänningen. Men fint blev det! Vi valde också mellan den valvformade stenbron i Gössäter och vårt husbygge som tredje fotoställe. Det blev husbygget...
  • tolonta

brud 08 08 08 skrev 2008-08-14 15:13:57 följande:

Nu finns det lite bilder av oss i galleriet.
    Jättefina foton!!!
  • tolonta

Skickade ut ett massmail till alla på jobbet (för knappt 2 min sedan) om mitt nya efternamn, och nya e-postadress. Skickade med två bilder. Hittills två svar, lär nog komma fler...

• tolonta

Det är jättekul, och så är det superhäftigt att göra ordning i festlokalen och se hur dukningen växer fram och att lokalen blir såååå mycket snyggare...

• tolonta
    Goaste skrev 2008-08-25 22:17:47 följande:
    Får man hänga här fast man bor i Mullsjö?Hela min släkt finns i Skövde Töreboda och därimellan...
    Givetvis får man hänga här!!!
  • tolonta

Mindre än ett år kvar nu alltså!!! Har du mycket planerat redan, eller har du precis börjat?

• tolonta
    Goaste skrev 2008-08-26 10:45:45 följande:
    Någon som kan tipsa om några bra brudaffärer i Skövde med omnejd? I ett diameter område på typ 10 mil...Får gärna vara okomplicerad personal som tycker det är ok att man kommer mad massa dumma frågor och att man kommer och provar och så.
    I Skövde finns ju la Rami och Kristinaboden. Man får prova på båda ställena, men helst ska man bestämma tid. Kristinaboden var jag dock inne på utan att ha beställt tid, och jag fick prova ändå när den andra blivande bruden som var där och provade var klar. Båda ställena var helt ok, men på Kristinaboden var det mest bara "prova och se vad du tycker", fick inte så mycket respons från hon som jobbade där. På la Rami fick jag respons, och jag fick prova, men hon kändes väldigt "gå på-ig", och jag fick en vag känsla av att hon ville ha det överstökat, och att hon inte förstod att det inte "klickat" med någon klänning jag provat. Det var också litet så att hade jag sagt att jag inte ville ha så mycket pärlor på ville hon helst inte låta mig prova klänningar med för mycket pärlor, eftersom jag ändå inte ville ha det. Det var väldigt fokuserat på att jag skulle välja bland de klänningar som fanns där, vilket inte är helt konstigt heller. De måste vara ganska trötta på brudar som kommer in och provar alla möjliga klänningar i flera timmar och sedan beställer klänningen från Kina istället.

Jag köpte min klänning på Ateljé Festfolk i Lundsbrunn (mellan Skara och Götene). Där fick jag bäst hjälp, tycker jag... Fick prova alla möjliga modeller, även sådana som jag kanske inte trodde att jag ville ha, bara för att kolla... Hon justerade klänningen så att den passade perfekt, och jag fick även låna underkjol till utan extra kostnad. Även på la Rami vet jag att man kan få låna attiraljer som underkjol, slöja och tiara och liknande.

Lycka till, och hoppas att du kan få tips om fler brudaffärer...
  • tolonta
    CaCC skrev 2008-08-26 14:09:55 följande:
    Nu är jag gift Vi hade en heeeelt underbar dag. Allt var som en saga och det kunde inte blivit bättre. Jag fick vara prinsessa för en dag. Mina överaskningar till Michael blev toppen, när vi kom ut ur kyrkan sa Michael "Va f-n, står det en limousine här! Häftigt!" Sen så sjöng jag för honom senare på kvällen, "Öpnna din dörr" och han grät av lycka. Finns lite bilder i galleriet om ni vill se.
    GRATTIS!!! Ni är jättefina, och vad kul att allt blev så lyckat! Jag får litet gåshud bara av att föreställa mig att du sjöng "Öppna din dörr", så jag kan förstå att han grät...
  • tolonta

Jag har bokat vår bröllopsresa nu, det blir Kina i december!

• tolonta

Ja, *skrev jag aldrig om det*???

Jättefina inbjudningskort!!! Det ser allt litet extra "lyxigt" ut när det inte är hemmagjort...

Och dukningen är väldigt vintrig och fin. Det blir nog ett väldigt härligt ljus också när alla levande ljus är tända, det kommer bli jättefint!!!

• tolonta

Ja, då är det inte konstigt att du kände igen det...

Vi håller på med husbygge på andra sidan kullen, i Skagen.

• tolonta

Jag beställde min tårta på Gitas tårtor i Holmestad (utanför Götene). Det kostade 28 kr/bit. Tror att bitarna ungefär motsvarade vad som åts upp, och då uppmanade vi ändå folk att ta mycket tårta (eftersom vi ville ha en femvåningstårta hade vi 100 portioner till 75 gäster).

Men hon har marsipan på tårtan, inte sugarpaste. Hon jobbar inte med sugarpaste.

Blivande fru Kokki >> Välkommen hit! Var inte rädd för att fråga om du vill ha några tips, vi här inne har ganska bra koll på vad som finns i trakten om kan behövas till bröllopsdagen...

• tolonta

Hej ansis, givetvis är du välkommen till den här tråden! Jag gifte mig på Kinnekulle, och vi har en annan tjej här som gifte sig för några veckor sedan i Lidköping, så du är inte ensam från den delen av Skaraborg

• tolonta
    Ullrika skrev 2008-09-10 20:34:07 följande:
    Nu är också jag gift, dagen var underbar trots regn... jag kände mig vacker, maten var underbart god, vännerna glad, musiken bra... Kunde inte bli bättre. Bilder kommer senare.
    Stort Grattis!!! Kul att dagen blev lyckad!
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4