Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4
Har lagt in några av fotografens bilder i mitt galleri!!! (Bara några, med en seg dator är det en ganska jobbig procedur...)
Har lagt in några av fotografens bilder i mitt galleri!!! (Bara några, med en seg dator är det en ganska jobbig procedur...)
Jag håller på och städar undan bland bröllopsattiraljerna. Har tvättat och vikt ihop lakananen och spetstyget som jag hade som dukat. Diskat vaser och ljuslyktor och packat ner dem (ska ha dem i huset när det är klart). Ska samla ihop litet mer foton och sedan börja med fotobok och tackkort. Eftersom vi öppnade presenterna dagen efter så tog vi foton på oss med alla presenter, och ska ha med de bilderna i tackkorten. Funderar på att göra dem på www.trycksakstorget.se/tackkort Jag vill ju ha bilder på flera ställen i tackkortet... Och det kan bli besvärligt att pyssla ihop själv, tror jag...
Annars så inser jag att det snart är dags att lämna BT och ägna mig helhjärtat åt husbygget...
Japp, än har jag ju inte lyckats med avvänjningen... Och jag väntar ju fortfarande på att få se inbjudningarna som du ska lägga ut, så ett tag till blir jag nog kvar...
brud 08 08 08 skrev 2008-08-14 15:13:57 följande:
Skickade ut ett massmail till alla på jobbet (för knappt 2 min sedan) om mitt nya efternamn, och nya e-postadress. Skickade med två bilder. Hittills två svar, lär nog komma fler...
Det är jättekul, och så är det superhäftigt att göra ordning i festlokalen och se hur dukningen växer fram och att lokalen blir såååå mycket snyggare...
Japp, jag är fortfarande kvar!
Mindre än ett år kvar nu alltså!!! Har du mycket planerat redan, eller har du precis börjat?
Jag har bokat vår bröllopsresa nu, det blir Kina i december!
Ja, *skrev jag aldrig om det*???
Jättefina inbjudningskort!!! Det ser allt litet extra "lyxigt" ut när det inte är hemmagjort...
Och dukningen är väldigt vintrig och fin. Det blir nog ett väldigt härligt ljus också när alla levande ljus är tända, det kommer bli jättefint!!!
Ja, då är det inte konstigt att du kände igen det...
Vi håller på med husbygge på andra sidan kullen, i Skagen.
Jag beställde min tårta på Gitas tårtor i Holmestad (utanför Götene). Det kostade 28 kr/bit. Tror att bitarna ungefär motsvarade vad som åts upp, och då uppmanade vi ändå folk att ta mycket tårta (eftersom vi ville ha en femvåningstårta hade vi 100 portioner till 75 gäster).
Men hon har marsipan på tårtan, inte sugarpaste. Hon jobbar inte med sugarpaste.
Blivande fru Kokki >> Välkommen hit! Var inte rädd för att fråga om du vill ha några tips, vi här inne har ganska bra koll på vad som finns i trakten om kan behövas till bröllopsdagen...
Jag har ju bättre koll på Götene-Lidköpingshållet (Där finns Köttex, www.kottex.com)
Men jag har hört talas om denna Skövdefirma: www.kockenscatering.se/1.html , har dock inte hört om de är bra eller inte...
Hej ansis, givetvis är du välkommen till den här tråden! Jag gifte mig på Kinnekulle, och vi har en annan tjej här som gifte sig för några veckor sedan i Lidköping, så du är inte ensam från den delen av Skaraborg