Upp och ned, hit och dit
Hej..får jag vara med?...En modegalen fashinista med två fötter på jorden..gärna iklädd träningskläder och med en stor passion för god dryck..gärna champagne o vin. Älskar att laga mat!!
Hej..får jag vara med?...En modegalen fashinista med två fötter på jorden..gärna iklädd träningskläder och med en stor passion för god dryck..gärna champagne o vin. Älskar att laga mat!!
Haha fashionista ska det ju stå...
Kan ju börja fråga om råd direkt...Vitt vin som funkar på en picknick med mumsiga smörgåsar fyllda med mozarella, ruccola, galiamelon, parmaskinka och cashewnötter?
Oh no! Hoppas att hon snart är tillbaka Kanske inte så sugen på mat då...Ush stackars henne!
Tack för att jag får vara med
Lapinette: Så många goda drinkar!! Mmmmm får snart ställa till med party tror jag
Är cocktail fantast..tillfälliga favoriten är White lady..mmmm syrlig och fräch!
Dumma du!! Nu blir jag ju sugen på vin oxå...Grrr kör vit vecka fram till nästa onsdag...åhhh.. haha lät som jag är periodare...Nä kör en kortare detox o då sabbar ju tyvärr alkoholen lite...
Åhhh daquiri och mojito... mina två ABSOLUTA favoriter!!
är ju så gott på många olika sätt! Brukar göra daquiri med andra frukter. Blodapelsin, melon, persika, mango, mmmmmm!
Lingon eller blåbärs mojito är inte heller tråkigt...
..åh...nu vill jag ju verkligen inte cykla raka vägen hem från jobbet!...hmmm restaurangen här jämte har en fantastiskt god räk/kräftstjärt/hummer pasta...Grrr...Ett glad friskt kallt kittlande riesling...Grrr...
Haha har jobbat i bar många år o vår största hobby var att tillverka olika sorters daquiri...kan säga att sålänge frukten funkar att frysa kan den användas...banan...nä inte så lyckat...mango såååå gott! Blåbärhallon daquiri med en gnutta färsk vanilj i...mmmm funkar!!
Toticki min kära vän!! Återigen trillar vi dit... Du...till cocktailpartyt..Blåbärs Mojitos!! Mmmmm nice o snyggt...
Höftar lite
5cl Smirnoff Blueberry vodka
3-4 färska myntablad
Färska blåbär...hmmm svår att säga hur många... Halv näve kanske...
1 halv lime
Sodavatten
Muddla blåbär, mynta och lime i ett rocksglas.
Häll på Smirnoff Blueberry vodka.
Fyll upp med krossad is.
Rör om och toppa med sodavatten.
Garnera med färska blåbär och en myntakvist.