Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

Upp och ned, hit och dit

Samma här - mycket skaldjursförtjust (och maken desto mer!) men ostron är jag osäker på...

• anne på grönkulla

Åååh, en kompis - jag brukar snitta på minst 200 bilder om dan när jag reser.

Vad har du för kamera?

Tooticki skrev 2008-07-04 10:34:23 följande:
    Ab fab skrev 2008-07-04 10:31:40 följande:
    Ja, ska köpa ett nytt objektiv till kameran, och några nya minneskort; om jag tog 500 foton på 4 dagar iBrugge så lär jag ta några stycken i Chile och Argentina.
  • anne på grönkulla

Haha, jag är också en glad amatör - har en Nikon D70. Har tillgång till en D300 också, men inte lyckats bekanta mig med den.

Funderar på att komplettera med en liten kompaktkamera, har fått tips om att Finepix Fujifilm är bra, men inte fått ändan ur vagnen.

• anne på grönkulla

Denna: Fuji Finepix F50fd - men jag vet inte vilken det är, har inte kollat upp det så noga.

Det där med väska är ett problem tycker jag ibland, systemkameran är för stor för handväskan (eller sliter hårt på den även om den är stor) och så ser man så paparazziaktig ut med den till vardags. O reser man så vill man inte alltid skylta med en riktig kameraväska. Just nu har jag en bra stadig handväska där den får plats, men det är nåt jag ofta funderar på.

• anne på grönkulla

Jo, jag drar då runt på min stora Nikon, men visst finns det gånger då en som ryms i kavajfickan vore bra, man känner sig som en paparazzi ibland.

Lapinette skrev 2008-07-04 11:23:32 följande:
    När vi var i Hong kong i april inhandlades en ny kamera. Maken ville från början ha en systemkamera men då sa jag åt honom "ok men du får bära den". Jag har själv en gigantisk Nikon liggandes i ett skåp och samlar damm. Tanken är ju att vi alltid ska kunna ta kameran med oss. Så istället blev det en bra kamera som jag fortfarande kan ta i handväskan, en Canon PowerShot G9.
  • anne på grönkulla