Nu kommer jag in med en fråga till - ursäkta om ni redan avhandlat detta (jag har ju inte hängt här tidigare):
- ge mig ett tips på ett schysst hotell för att äta frukost/brunch el afternoon tea i Stockholm! Vi ska köpa ett presentkort till ett brudpar vars bröllop vi inte kan gå på men bruden är en gammal vän till mig så vi vill skicka en (mindre dyr) present ändå. Vi kollade Grand hotell såklart men deras frukost ligger på 245/pers och det var aningen dyrt. Andra tips???
Förresten kan jag klart rekommendera Östangård i Österlen!!! Helt underbart ställe - vackra individuella rum, otroligt trevlig personal och underbar mat!!! De har en meny i restaurangen och hela menyn gick på drygt 400 pix om man bodde där (495 annars tror jag). Menyn var aptitretare (sagolik skaldjursrisotto), pizza med chevre och spickeskinka, kummel Borguione (hur fan stavar man det?! hoppas ni förstod ändå, jag kan inte ett ord franska), vaniljpannacotta med färska sommarbär och glass, plus kaffe med smågodis som det hette (i själva verket en massa hemmagjorda praliner). Vi tog bara huvudrätten och då ingick aptitretaren. Dessutom bjöd de oss på kaffet med "smågodiset". Huvudrätten var då ugnsbakad kummel (perfekt lagad - vi är ändå kräsna med fisken här på Västkusten) och ett härligt potatismos med en sås på rödvin och smålökar, champinjoner och några späda morötter. Låter kanske inte så märkvärdigt men såå gott!!! Matorgasm helt klart. Vi kom fram till att den måltiden faktiskt låg på 5 i topp någonsin. Det talade vi om för dem - kanske därför de bjöd på kaffet?! Vet ni vad vi betalade för denna underbara måltid??? 195 pix. Oslagbart. Åk dit. Bo och ät. Må gott!