• E11a

Upp och ned, hit och dit

Kamera är ju ett måste på resan! Vi brukar vara duktiga på att faktiskt släpa runt på våra Canon EOS 5D (tycker det är en jättebra allround kamera) och alla olika objektiven (dom är det tunga dock). Har lite olika lösningar för transport. Mest praktiskt är nog en stor ryggsäck med olika fack för alla objektiven ibland en mindre väska om man inte tar med allt. Men vi har faktiskt just köpt en G9 också för att ha en liten behändig kamera när man inte orkar ta med den stora. Dom kompletterar varandra bra!
    Fast dom vill alltid öppna väskan och kolla alla linser i säkerhetskontrollen på flyget.
    Brukar inte vara särskilt nervös på resan med kameran. Man lämnar den givetvis inte var som helst men den är till för att användas och försäkrad.

• E11a

Sitter och funderar på om nästa resa ska gå till Patagonien. Var det inte någon som varit där? Inte så blodigt stor tidsskillnad tror jag. 3 timmar till London på våran vinter. Ju äldre jag blir ju "latare" blir jag med jet-lag.... eller ska jag säga snålare med mina semesterdagar. Vill inte vara trött och mosig. Afrika och Mellanöstern är bra ur den synpunkten. Var nyligen i Jordanien och det blir ju lika stor/liten tidsskillnad ungefär.

Vilken årstid är bäst? Deras vår dvs våran senhöst? Har hört att sommaren (från Dec och fram) är attans blåsigt.

Finns det något vettigt sätt att ta sig till Santiago? Verkar som man får byta flyg en gång hur man än beter sig.

Jag har kollat på detta hotell Hotel Remota. Dom verkar jätterbra (spännande utflykter) och trevligt hotel. www.remota.cl/inicio/portada
    Någon som känner till dom eller kan rekommendera något annat?

• E11a

Har just varit hemma i vackra Sverige i drygt två veckor. Sverige blir inte bättre än såhär, man blir lite nostalgisk och funderar på om det inte är dags att flytta hem snart. Sol och bad varje dag..... hmmmm påminn mig om att det inte är såhär i november

• E11a

För Californien tycker jag att Yosemite är ett måste samt att skidåkningen i Lake Tahoe är bra (vandring på sommaren). SF är himla mysigt. Mycket bra resturanger.

• E11a

Är lite sugen på en hösthelg hem till Sverige. Har hört gott om Smögens havsbad. Är det trevligt eller lite stort och opersonligt? Någon som har varit eler har något annat förslag? Ska vara lätt att ta sig till från en internationell flygplats, god mat och vacker natur.

• E11a

Fick bara lite akut sverigelängtan och tyckte att västkusten skulle vara lite mysigt med skaldjur ock klippor. Om det ska kännas rimligt och avslappnande för bara en helg måste det vara på lagom avstånd från en flygplats som man kan ta sig till från London en fredageftermiddag.
    Spa är egentligen mindre viktigt än mysig miljö och god mat.

• E11a

Åh tack för tipsen! Ser jättemysigt ut.

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit