Inlägg från: Ab fab |Visa alla inlägg
  • Ab fab

Upp och ned, hit och dit

hej
    var på Smögens havsbad i våras. Väldigt trevligt hotell, Smögen är ju en vacker liten ort men spa-delen var jag inte impad av. En pool, en jacuzzi... det var allt.

Jag har varit på Asia spa i Varberg .. Underbart! I Strömstad har jag inte varit men det ser himla fint ut

• Ab fab

framför allt Birkenau gick in i mitt hjärta. Jag har sett järnvägsperongen o porten i så många filmer och så inser man att den finns i verkligheten. Oerhört starkt och gripande

Jag var på Smögens havsbad med mamma (det var vår vårresa) och det var himla trevligt. God mat o vackert. Men vi höll på att skratta ihjäl oss när vi prövade vattengympa. Man tror ju att spainstruktörer skall vara inspirerande och peppande men vi fick en liten friskis och svettistant som kunde gjort sig som övereste i vilket tyskt regemente som helst. Här var ingen behaglig musik o snälla ord. Dansband och ordergivning - sträck o böj.

• Ab fab

ja det hade varit det bästa. Men min mor o jag antog en mer anarkistisk approach. Vi gjorde allt fel, fnissade högt o pratade om smaskiga drinkar

• Ab fab

ja jäklar... då hade knälyften nått en ny dimension

• Ab fab

Jag hoppas vi kommer fram med några tips ang spa. De jag har varit på är Varbergs kurort, Asia spa i Varberg, Tylösand och Smögens havsband. Gilladede som sagt var Asia bäst.

Ett jag läst om är St Jörgen i Göteborg. Jag har inte varit där men hört mycket positivt om det. Hoppas kunna lägga en kick off där i januari

• Ab fab

Det är tur att et är jag som bokar alla konferenser... då får man välja Jobbar också med merparten medelålders män.

hagabadet är bra. Där tränade jag förr. Ibland tar maken o jag en morgon där- bad o frukost

• Ab fab

Planeringsbehov... får jag vara med i klubben. Min man retas alltid med mig så jag går under namnet "listfascisten" hemma

• Ab fab

semesterplaneringslistor.. ja det är favoritjobbet Vad som skall handlas, städas, tvättas eller lagas i huset... nä det får gärna vänta

• Ab fab

Väderöarna är så fantastistk. En av våra bästa, mest minnesvärda och romantiska helger har vi spenderat där. En klar oktoberhelg med höstvindar, underbar mat och calvados under stjärnklar himmel (o himmelen blir verkligen stjärnklar ute til havs)

• Ab fab

Calvados är inte dumt alls. Hittade en flaska vi fick i bröllopspresent. den skall nog snart provsmakas

• Ab fab

jag har några år kvar till 50 men roar mig glatt medatt planera makens 50års dag om två år. Funderar glatt mellan pampigt kalas i Stockholm (har redan tingat en festlokal....) eller rocknrollparty hemma i Göteborg. Eller möjligtvis en borg i Västergötland....

40års kalas var kul. Faktiskt ett av de roligaste kalasen. Massor av folk, soppbuffé och orimliga mängder vin. En bra kombination*s*

• Ab fab

mattips... det är bra... behöver alltid råd o inspiration. Lördag, casualmiddag med goda grannar. Först biljard inne i Göteborg (måste träna inför pretatiöst företagsarrangemang... )
    Så vad skall jag göra... Gärna äpplen- trädgården är full

Appropå mat i Göteborg. jag måste verkligen rekommendera ett chakuteri/slaktare i Mölndal- Wings vid Åby. Jag tom äter korv därifrån.De gör det mesta själva, tom korven eller köper in från riktigt bra ställen

• Ab fab

Frölundagatan 35. de har öppet torsdag-lördag tror jag

• Ab fab

jag var otroligt förvänad att någon lyckades äta något som var smaksatt med 4 muskotnötter (eller vad det nu var... ) det smakar ju inte speciellt gott i de mängderna

• Ab fab

Blanda lagom smält glass med hallon, bred ut röran på marängbottnar (färdiga eller egenbakade). Lägg en marängbotten överst o frys in. Ta ut o låt ligga i kylen en timma eller två före servering. Mums

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit