Upp och ned, hit och dit
Jag var där i somras på tjejhelg!
Är på väg att hoppa i säng nu, men jag återkommer!
Jag var där i somras på tjejhelg!
Är på väg att hoppa i säng nu, men jag återkommer!
Kan bara hålla med Ab Fab! Trevligt hotell, åt en väldigt god middag, trevlig restaurantpersonal (dock förvirrad/handlingsförlamad dito i receptionen) & bra frukost. Strosa runt i Smögen är mysigt. Var heller inte superimpad av själva spa:et, efter våra halvtimmesbehandlingar låg vi mest ute på solsängarna i solen & babblade & drack medhavd champagne Vilket var HELT ok
Haha, Lappis & Ab Fab
Ab Fab - jag hade nog reagerat precis likadant som dig & din mamma! Hade fnissat & babblat & tramsat en massa i bakgrunden ...till instruktörens stora förtret.
För ett par år sen testade en kollega & jag poweryoga i en kall träningshall en måndagsmorgon (det var en drive här på jobbet att testa på olika träningssorter gratis) - då höll vi på att fnissa oss fördärvade flera ggr när vi skulle inta vissa ställningar & jag/vi bara ramlade omkull. Till saken hör väl att jag & egenskapen graciös inte riktigt passar ihop ...och så fokusera under yogan - hmmm, jag är alldeles för splittrad i min skalle för att greja ngt sådant under längre stunder
Aha, så våra mödrar är lika gamla, Lappis! Fast din verkar betydligt coolare än min Fast min är bra ändå - på andra sätt
Jag är lite dålig på spa-gebietet & några kick-offer a´la "spa-utsvävningar" finns det tyvärr inte rum för här på firman just nu (eller snarare, inga kick-offer alls...).
Derssutom rätt mansdominerat & tyvärr är ingen speciellt intresserad av spa-vistelser...
För några år sen var jag på Hagabadet med jämna mellanrum, men det är ju inget ställe man kan övernatta på. Men miljön är himla mysig!
Mmm, vad mysigt det låter, Ab Fab!
Påminner mig om att mannen & jag inte käkat frukost på Franska på Övre Husargatan på evigheter. Innan dottern föddes i nov åt vi frukost där i princip en gång i veckan, på vägen till jobbet. Sen hon föddes har det blivit några ggr, men inte speciellt frekvent. När man är föräldraledig är det inte lika lockande att åka hemifrån kvart i sju på morgonen, om man inte måste Hmmm, kanske ska påminna mannen om detta, nu när det är han som är hemma
Många medelålders män uppskattar ju spa också - men här bland mina nuvarande kollegor, så finns det liksom inte på kartan, det skulle anses alldeles för "gay:igt".
Fåntrattar!
E11a,
om du inte är ute efter spa-aktiviteter, så finns det ju ett annat ställe i Gbg-trakten, på Styrsö:
www.pensionatskaret.se/
Var där på tjejhelg för ett par år sen, hur mysigt som helst. Tog vagnen ut till Saltholmen & sen vidare med båten till Styrsö. Det fanns cyklar att låna, så vi cyklade runt både på Styrsö & Donsö - verkligen supermysigt!
God mat & minns att jag gillade frukostbuffén skarpt med!
Kollade precis hemsidan lite & såg att de har Gorumetpaket för 1595:- Kanske kan vara ngt?!
Hej på er!
Brorsan & jag i Californien för tio år sen (aug-sept-98) & bilade runt i ca/knappt (?) två veckor. Vi hade från början med Las Vegas i planen, men tyckte att det blev för mkt bilkörning & relativt lite tid i Vegas, så vi skippade det. Grand Canyon försvann av samma anledning. Min gissning är att tre veckor är minimum om man vill hinna med både västkusten, Vegas & ngn/några nationalparker om man vill slippa sitta i bilen precis hela tiden.
Eftersom detta var långt innan jag började surfa runt på nätet & leta resegrejor (tror knappast att jag hade tillgång till internet då?), så har jag dålig koll på vad ställena hette som vi bodde på. Men Gosnosens tips låter bekant, vi stannde också på dessa billiga hotell/motellkedjor längs vägen. Sen hade vi väl en lite striktare budget på den tiden jämfört med vad man skulle ha idag AM's & Tingas tips sparas för ev framtida behov! Båda ställena såg jättemysiga ut!
Vi började iaf i LA & jag minns att vi lade en dag på Universal Studios, en dag på att bila runt i Hollywood, Beverly Hills etc, en dag drog vi till en gigantisk outlet öster om stan. En slappardag hade vi med - var på stranden i Santa Monica (eller om det var Venice Beach?) & hyrde cyklar & cyklade en eftermiddag längs med havet.
Sen blev det ett stopp i Santa Barbara på vägen norrut, sen en ort ngnstans mitt på (har glömt namnet) & sen en ort ytterligare närmare San Fransisco, kan det månne finnas ngt som heter Santa Cruz eller dylikt? Minns att det fanns ett gammalt klassiskt nöjesfält på stranden. Därefter några nätter i San Fransisco varav vi åkte upp till Napa Valley en dag.
Skulle jag resa idag skulle jag antagligen lägga upp resan lite annorlunda, man är ju trots allt tio år mognare & visare Då minns jag att brorsan & jag var ute efter att göra allt som var superamerikanskt - det var första amerika-resan för oss båda. Ja just det, i LA var vi ju med som publik på en talk-show också Det hade jag valt bort om jag rest idag (nähä??!), men då för tio år sen var det kul & spännande
Lappis - en gemensam nämnare till - gillar också att planera - fast jag tror att jag hittat min överkvinna i dig
...och när du skrev häromveckan att du aldrig ngnsin rökt (fast det var nog i den andra tråden) - japp, det kan jag också bocka för
Fast när det gäller träning lär jag aldrig komma i närheten av din nivå - inte ens i samma solsystem/vintergata
Köpte en massa tidningar/magasin billigt på bokmässan i helgen, bla DV & däri fanns ett reportage om Buenos Aires. Blev sugen på nytt att åka dit! Det reportaget kommer helt klart att klippas ut & sparas/scannas in!
Lappis - inte behövde du viska & skämmas heller! Det var mest utifrån mitt eget perspektiv att jag skulle lagt upp det på lite annat vis om jag gjort samma resa idag. Fortfarande är det ju kul att göra de där superamerikanska grejorna, vi fick ju chansen till mkt sådant förra sommaren hos släktingarna i Rhode Island. Minns fortfarande en av frukostarna, på ett riktigt "sunk-hak" mitt ute på vischan. Hur "flôtig" mat som helst, alla gäster utom vi var överviktiga, det osade gammalt fett från köket & jätteportíoner av blueberry pancakes (med lönnsirap OCH smör), scrambled eggs, french toast osv. Gott & kul att testa, men kändes som om kolesterolet nådde rekordnivåer
Nähä då, det tycker jag inte! Ok, en del kontroll (iaf för mig egen del), men när kör du fast, så hittar du ju alltid på ett nytt sätt att angripa problemet! Konstruktiv kontroll