Upp och ned, hit och dit
Adamia hej!
Vilken resa ni ska ge er ut på! Kan du inte beskriva lite mer, hur många nätter på varje världsdel etc och när åker ni. Vet att både Rosen och Piggelin har varit i Madikwe och är supernöjda. De kan säkert ge dig en massa tips för tyvärr är min fil med info från just SA deletad (bytte dator och då försvann en mass filer ).
Gällande Andalusien i oktober så har jag än så länge enbart bokat flygbiljetterna, 10-15 oktober. Tänkte boka hotell i helgen. Har börjat läsa på om området och insett att det finns massor med saker att göra och se som tilltalar oss. Det blir att sålla då vi enbart är där i 5 dagar.
Funderar på att börja med Ronda och där väljer jag mellan dessa hotell.
www.hotelmontelirio.com
www.hotellafuente.com
www.molinodelsanto.com
Sedan åker vi förbi Zahara de la Sierra och Antequera till Granada och där vet jag att du rekommenderade att bo nära Alhambra för att vara där tidigt på morgonen (vi är dock inga morgonmänniskor så vi får se hur det går) och jag ska absolut boka biljetter så snart jag vet vilka dagar vi kommer att stanna där. Troligen blir det detta hotell:
www.alcubilladelcaracol.com/ då det ligger centralt men jag var ett tag sugen på detta men det är ute på landsbygden och skulle mer bli friluftsliv (vi gillar att vandra).
www.laalmuniadelvalle.com/
Sen vill jag åka genom Alahama de Granada och Zaffaraya (som du märker gillar vi naturupplevelser). Så jag tror vi tar vår sista dag genom det bergspasset och ned till Velez Malaga och har där hittat ett mysigt litet hotell.
www.palacioblanco.com/
Som sagt, ska kolla igenom detta i helgen och boka! Är tacksam om du har lite tips och råd eller något som vi absolut inte får missa, kanske tips på restaurang eller annat.