Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Upp och ned, hit och dit

Retsina har jag aldrig begripigt mig på. Men jag kanske borde göra ett nytt försök. Med soda alltså?!

• Telemarkgrrl

Lappis, min man är måttligt förtjust i skidåkning tyvärr och planen är att jag ska lura iväg honom på tvåveckors skidsemester till USA/Kanada i vår. OM det ska lyckas så kan jag nog glömma att få med honom över jul/nyår.

Fast det är klart, om jag kunde locka med att han skulle få sitta framför öppna spisen och läsa hela veckan på Vieille Ferme i Serre Chevalier så ...

• Telemarkgrrl

Tooticki, det låter ju jättegott! Jag kan inte begripa att jag aldrig sett det när jag har varit i Grekland.

• Telemarkgrrl

Lappis igen, var det kött i grytan? Potatis, grönsaker? Ska se om jag hittar både stället och rätten, om ni åt det två gånger på en vecka så måste det ju ha varit riktigt gott!

• Telemarkgrrl

Lappis, definitivt Serre Chevalier! Chamonix passar säkert dom som kör med stighudar och gillar att hajka upp för alperna och sen åka ner i gudförgätna dalar utan liftar. Men håller man sig i pisterna är Chamonix grymt överskattat (i min mening). Bara det att man måste åka buss vareviga dag i Chamonix är sjukt jobbigt.

Har inte varit i Alpe d'Huez men min bästa kompis har. Jag har inte för mig att hon var så väldigt imponerad men jag kan fråga lite mer om du vill?

• Telemarkgrrl

Piggelin, vi har ett foto hemma där min man sitter på Husaren och just ska smälla i sig en kanelbulle och den är som en pizza i storleken! Nja, nu överdriver jag kanske liiiite, men den är groteskt stor, jag blir mätt bara av att titta på fotot.

Flickorna Lundgren står med på önskelistan. Fatta att jag aldrig har varit i Skåne (har bara åkt igen) och inte på Gotland, jag skäms!

• Telemarkgrrl

Kängu, Rivieran kan ju aldrig vara fel.

• Telemarkgrrl

Muggles, vi har nog inte samma smak. Jag tycker att Argentiere är dödens tråkigt och Grand Montets ännu tråkigare så även om jag skulle bo i Argentiere är jag tvungen att ta bussen någon annanstans. Chamonix som by däremot tycker jag mycket om. Och flackt i Serre Chevalier? Flackt i alperna har jag nog inte varit med om på något ställe annat än i Valmenier.

Lappis, Vieille Ferme är supermysigt och hade världens godaste mat när vi var där. Dom enda små små minusarna är att det är lyhört och en liten promenad till liften. Villeneuve är väl inte heller den charmigaste av byarna. Skulle jag välja mellan Serre Chevalier och Egypten sulle jag hundra gånger av hundra välja Serre Chevalier.

• Telemarkgrrl

Hihi, jag skulle aldrig kalla röda backar för flacka. Ni får åka till Elbrus eller nåt på er nästa resa, Muggles.

Lappis, jag har mejlat dig om en helt annan sak.

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit