Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Telis - jag vet att det inte är 4-stjärnigt och för mig är det helt ok då jag är van att bo lite si och så när jag varit nere i alperna. Standard är lägenhet med heltäckningsmatta i badrummet! Det är mest maken som börjar bli lite kräsen.

• Lapinette

noterar - öronproppar på packningslistan

• Lapinette

Maken frågade mig varför vi väntar med att boka till Serre Chevalier. Vad bra att han inte har en aning för jag trodde vi väntade på att han skulle säga - GO! Sa det till honom, du vill ju inte åka på en skidsemester med enbart mig igen så vi väntar på att
    1.) antingen du bestämmer dig för att åka
    2.)några vänner sig, vi hänger med

Tror inte vi kan lite på vännerna som kanske dyker upp eller så inte. Ok, säger han och undrar om han har något alternativ. Stackarn! Låter som jag bara styr och ställer. Kunde därför inte låta bli att kolla på en vecka till Thailand. Har tyckt att en vecka är ett skämt om man åker så långt men vi var bara 10 dagar i Guadeloupe och 10 dagar i Kina så varför inte ligga vid en pool i en vecka?

Så Thailand en vecka för ca 30 000 eller alperna för ca 20 000?

• Lapinette

På vintern kan man med fördel åka både till en sandstrand och till alperna. Inget säger ju att för man gör det ena så kan man inte göra det andra.

• Lapinette

Och jag har haft en njutarhelg med aldeles för mycket onyttigheter som bl a mille feuille med hemkokta nektariner och vaniljglass, foie gras med färska fikon, hallonmoussetårta, plommonkaka, långkok på kalvkött och självfallet ostar lunch som middag, minst 5-8 sorter. Oj, oj! Till middagen i lördags serverades det en vit Bourgogne från 1999 och sedan en Gevrey Chambertin som jag och maken köpt åt svärmor på vinmässan i Nice. Tror det var en 2001. Med i väskan hem fick vi plats med en vit Bourgogne (men i ynger upplaga, 2005) och en stor flaska Sauterne från mitt favoritstånd på vinmässan, Chateau Masserau. Har fortfarande en stor kartong med lite blandade sorters vin som ligger där och väntar på oss.

• Lapinette

Piggelin - tar gärna emot Spanientips (vin) inför vår resa om du har några?

Rosen - 3 veckor!!! Låter gudomligt härligt! Själva måste vi bestämma nyår snart för nu börjar även svärmor fråga om vi kommer ned (om hon ska boka restaurang åt oss)?

Mrs B - det är säkert ok vecka 6 även om jag normalt åker upp till svenska fjällen något senare, i mars, då jag hatar att frysa. Rekommendationer till vart så har ju jag aldrig åkt med barn så jag vet inte riktigt vad som är barnvänligt. Åkte mycket i Idre när jag var liten. Tyckte det var bra. Annars Vemdalen, Tänndalen eller Duved (mer barnvänligt än Åre).

• Lapinette

Hej Telis!!! *vinkar över den stora pölen*
    Du måste berätta mer när du får tid över. Poliser med cowboyhattar...

• Lapinette

Då måste jag bara åter igen nämna Portugal som har utvecklat sina viner enormt de senaste åren!!! Så mycket gott och så lite hyllmeter (snarare centimeter) på Systembolaget.

• Lapinette

Vi åker den 10 oktober. Fick igår en fil med tips på restauranger och karta där samtliga är markerade av vår landlord i Granada (den som Adamia tipsade mig om). Han skrev också att det är runt 25 grader varmt där just nu .

• Lapinette

Ha, ha Rosen, nu får du passa dig vad du skriver här inne ! Och hej på dig Herr Originalrosen! Håller med dig på semestern ska man ligga i en solstol och sippa goda drinkar. Jobba kan hon göra hemma.

Min man börjar mjukna för skidåkning över nyår. Det enda han är orolig för just nu är att det inte kommer att finnas snö. Mitt förslag då är att vi hyr bil och kör ned till kompisarna på Rivieran (tar 4 timmar enkel resa)

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit