Inlägg från: Ab fab |Visa alla inlägg
  • Ab fab

Upp och ned, hit och dit

ostron... hmmm... det går men inte så jag hoppar jämfota. Älskar havskräftor allra mest. Men grymma räkor.. det går inte av för hackor det heller.

Argentina... bara kött Verkligen massor av kött. Förutom det var det mycket ost, empenadas och dulce di leche till allt

• Ab fab

Jag har aldrig någonsin ätit bättre biffkött någonsin. Kvalitet, styckning och tillagning var alldeles fantastiskt. Frigående djur som ger ett smakrikt och mört kött. Enkel tillagning som litar på köttets kvalitet.

Sen är argentinska köket inspirerat av Italien så man äter mycket pasta också

• Ab fab

När

Tooticki skrev 2008-07-04 10:23:45 följande:
    Ab fab skrev 2008-07-04 10:15:41 följande:
    Ja, det är det jag hört. Får nog börja äta lite kött och vänja magen. Tack för all inspiration, nu känns det ännu roligare att vi ska resa dit!
    När skall ni åka dit?
  • Ab fab

oktober- då är det vår o blommande vackert. Härligt!

• Ab fab

Förresten- om någon skall BA har jag samlat på mig lite artiklar, några av våra tips o bilder som ni kan få

• Ab fab

japp. jag var här o snurrade med argentina berättelse för ett tag sen. Men är liksom lite Buenos aires frälst efteråt

tar gärna emot både tips om Epernay och NY. Lämnar min mejladress.

chinque terre.. drömmer.. sen jag såg ett resereportage med Hans Fahlén har jag velat åka dit.

• Ab fab

Bästa semester.. hmmm .. jag gillar ju det mesta Här är de som jag gillat bäst (tror jag)

1. Väderöarna
    2. Buenos Aires
    3. Palma de Mallorca
    4. Istanbul

De som jag vill besöka
    1 Ulan bataar
    2 New York
    3 Luberon för att leva "Ett år i Provance -liv"

• Ab fab

Vi skall hyra ett hus nästa år. ett par vänninor, min man o jag - utflykter o lavendel

• Ab fab

det blir inte mer än en vecka eller två. Vet inte var riktigt. har kollat in ett hus som går att hyra

• Ab fab

jag gjorde som de flesta - gick i skolan i Aix en Provance efter gymnasiet. Men sen har det blivit somrar i Antibes, Toulon (ja besöka Poqerolle måste man göra. Underbara öar som jag inte vet hur de stavas till) och Nice

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit