Inlägg från: Tooticki |Visa alla inlägg
  • Tooticki

Upp och ned, hit och dit

Jag har hört att Mongoliet ska vara väldigt vackert men att man ska ge sig ut utanför UlaanBaatar för att uppleva det vackraste av landet. Roligt med människor som längtar efter exotiska resmål!

• Tooticki

Det är praktiskt att känna folk på olika platser, min morbror med familj bor i Spanien (och har dessutom flyttat runt från Madrid - Sitges - Tarragona - Madrid igen) så där har man ju i princip bott på somrarna under tonåren, min farbror bodde tidigare i Bryssel och nu bor kusinen i Santiago. Dessutom har jag vänner i London, Australien och Guinea Conakry.

• Tooticki
    Lapinette skrev 2008-07-04 14:32:01 följande:
    Praktiskt att sprida vänner och släkt världen över!
    Absolut, noga uträknat från min sida
  • Tooticki

Det som är så bra med utlandssvenskar är att de ofta vill ha besök hemifrån varför man kan besöka människor man kanske inte skulle valt att resa och besöka i Sverige.

• Tooticki

anne på grönkulla skrev 2008-07-04 19:05:22 följande:

Hmm, den där kameraväskan måste jag kolla upp...
    Den är verkligen jättebra, du bär den på ryggen och när du vill plocka fram kameran drar du runt den på magen och väskan funkar som stöd när du byter objektiv etc.
  • Tooticki

Hej alla livsnjutare! Hoppas er helg varit lika underbar som min! Blev så inspirerad av allt prat om skaldjur här så vi åkte ut till sommarstugan i fredags och åt skaldjur och drack bubbel i solnedgången. Resten av helgen blev lika härlig med båttur, kajakpaddling, grillning och bad.

• Tooticki

Ab fab skrev 2008-07-07 08:07:44 följande:

Livsnjutare... Vilken härlig titel. Sån vill jag ha.Jag testade ny takbar i Göteborg i fredags. Så bra. Rubinens takbar. Inget fancy alls men härlig utsikt, sol och rosévin. Då är livet bra!
    En Göteborgare till, skoj! Vart bor du om man får fråga? Rubinen som i hotell Rubinen på Avenyn?
  • Tooticki

Ab fab skrev 2008-07-07 08:20:22 följande:

Japp en Göteborgare till. Men numera villaförortsbo (fast jag skulle aldrig identifiera mig som sådan*s* )Det var hotell Rubinen som öppnat upp sitt tak för en bar. Riktigt bra ställe tyckte jag. Men det var en härlig kväll i fredags
    Jag förstår dig, är en riktig storstadsbrud som funderar på att bygga hus. Eller så blir det en lägenhet i stan... Svåra beslut. Passar jag in bland kärnfamiljer, trädgårdar fulla av leksaker och kombibilar?

Coolt, då får man kolla in den en varm sommarkväll. Tack för tipset!
  • Tooticki

Haha, ok. Volvo har vi nu men det blir det aldrig igen, planerar att köpa en Mini Cooper Clubman. Några barn kommer det inte bli heller, men hus, strandtomt och drinkar med grannarna kan jag tänka mig

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit