Inlägg från: Ab fab |Visa alla inlägg
  • Ab fab

Upp och ned, hit och dit

Jag tillhör de där bekvämåkarna- gillar cognacen mer än snön Men gift med en man som gärna hoppar ner för berg o begraver sig (som tur är inte bokstavligen) sig i lössnö

Antibe gillade jag, Nice är fint. Villefranch har satt djupa minnen. När man var 19 o fick en bild av hur man verkligen trodde att frankrike (och därigenom världen **s) såg ut som

• Ab fab

När jag i skolan på 70-talet så fick man bergwalls röda skolatlas. jag var bra på geografi och älskade kartböckeroch resor. Det som verkade mest exotiskt var just Ulan Bator

• Ab fab

Jag har blivit mer selektiv i resandet på senaste åren. Det blir allt fler jobbresor så personerna jag reser med är viktigare än resmålet känns det som

• Ab fab

Ja vänner runt om i världen är bra att ha! Sånt är kul. O sen att åka med människor man kanske inte hinner med att träffa så ofta som man vill. Tillbringa tid med maken är ju inte dumt heller

• Ab fab

Skönt att ha vänner o släktingar runt om i världen. Vi hade så bra med dem i Argentina trots att vi knappt känner dem. Min allra bästa vän bor i Paris så honom försöker jag träffa så ofta som möjligt.

• Ab fab

tack snälla. jag tror att bröllopsdagspresenten skall inhandlas där

Juhlins bok är bibeln hemma Förra turen i Champagne använde vi bara den som guidebok.

Piggelin1 skrev 2008-07-06 20:56:19 följande:
    Ab Fab - efter en del googlande ( tyvärr förgäves ) efter champagne-butiken i Epernay, så hittade jag det jag sökte i Richard Juhlins Champagne-bok! Då kom jag ihåg att vi läste oss till det på det lilla mysiga hotellet vi bodde utanför Epernay - boken fanns i engelsk version i hotellets reception! Hemma igen så köpte vi den svenska versionen & så här står det:"I Reims & Epernay finns många luxuösa champagnebutiker som tar ut alldeles för höga priser. Endast Madame Salvatore vid stora torget i Epernay håller samma prisnivå som producenterna själva."Minns att vi frågade efter butiken på turistinformationen, men fick ändå leta en stund innan vi hittade den, så ett hett tips är att fråga dem & hoppas att de förklarar vägen bättre för er!
  • Ab fab

Livsnjutare... Vilken härlig titel. Sån vill jag ha.

Jag testade ny takbar i Göteborg i fredags. Så bra. Rubinens takbar. Inget fancy alls men härlig utsikt, sol och rosévin. Då är livet bra!

• Ab fab

Japp en Göteborgare till. Men numera villaförortsbo (fast jag skulle aldrig identifiera mig som sådan*s* )

Det var hotell Rubinen som öppnat upp sitt tak för en bar. Riktigt bra ställe tyckte jag. Men det var en härlig kväll i fredags

• Ab fab

Precis så är det. Jag köpte ett helt koncept med tonårsbarn, stort hus, ännu större trädgård, Volvo o drinkar med grannarna.

Det går helt ok o jag trivs allt bättre men räknar ner tills vi skall sälja kåken o flytta till stan

• Ab fab
    Inte strandtomt men väl sjöutsikt, trädgård med hängmatta och gamla knotiga äppleträd. Men å andra sidan är jag sjukligt ointresserad av trädgårdsarbete och extremt ohändig

Hmm... det blev inte så mycket om resetips nu... Men det klart- tips om barer i Götenorg måste väl gå som resetips
Svar på tråden Upp och ned, hit och dit