Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Det funkar men som sagt inget jag går och längtar efter. En annan sak jag har ändå svårare för är sniglar. Det går inte alls hem men jag har bara gett dem ett par chanser.

• Lapinette

Telis - jag har som vanligt ett excelark med info om Sydafrika och länkar men jag börjar med att sända över hotellen vi bodde på. Piggelin har dock ett ändå bättre i Kapstaden som hon rekommenderade men det var fullt när vi skulle dit.

www.capenelsonguesthouse.com
    www.blaauwbosch.co.za - safarin
    www.lavista.co.za/ - det var här vi fick sviten med den underbara terrassen på 80 kvm
    www.maisonchablis.co.za

Inrikesflyget:
    www.kulula.com/Default.aspx

Och vinboken med superbra tips heter Provsmakning i Sydafrika av Håkan Nilsson.

• Lapinette

Hej nenne! Kul att du hittat hit!

• Lapinette

När vi var i Hong kong i april inhandlades en ny kamera. Maken ville från början ha en systemkamera men då sa jag åt honom "ok men du får bära den". Jag har själv en gigantisk Nikon liggandes i ett skåp och samlar damm. Tanken är ju att vi alltid ska kunna ta kameran med oss. Så istället blev det en bra kamera som jag fortfarande kan ta i handväskan, en Canon PowerShot G9.

• Lapinette

Skaldjursplatå sitter kvar sen tiden på Rivieran för där äter man det lite överallt. Maken älskar skaldjur så det är han som drar mig till Sturehof eller Wasahof. Men visst det går lika bra i papperspåse fördelen med platån är att man får massor av olika sorter.

Telis - om du var uppkopplad på FB så skulle du kunna se en del foton vi har från SA och jag lovar bli ändå mera suktad.

Mikabella - åker till Portugal och Lissabon den 26 juli. Blir borta i 10 dagar och ska resa runt varav 2 nätte är bokade i Lissabon. Självfallet kommer en reseberättelse när vi är åter.

• Lapinette

Cinque terre - suveränt mysigt! Vandrade dock inte mellan byarna utan gjorde dagsutflykter till dem från vårt lilla stenhus ovanför La Speziabukten.

Om Sydafrika är vår bästa semester hittills så kommer norra Italien med Gardasjön, Cinque Terre, Portovenere, Portofino, Lucca, Pisa, Florens och Verona på en andra plats.

• Lapinette

Aktivera Telis, du behöver ju inte skriva något eller hålla på med alla dumheter som finns där men du kan få se lite foton. Jag gick med, tillslut, då jag ville se mina kompisar som bor i andra delar av världens foton.

• Lapinette

Telis - förresten, har även HK, Canazei och Parga på FB.

• Lapinette

Ahhh gillar dessa listor men ack så svårt att bedöma då alla semestrar är så olika och beroende på de människor man rest med. Eller hur? De två jag värdesätter högst har jag upplevt med min man.

1.) Sydafrika
    2.) Norra Italien
    3.) Sicilien (inte EN speciellresa utan en sammanslagning av alla de resor jag gjort dit)
    4.) Alla alpresor jag gjort (svårt att plocka ut en)
    5.) Japan, en udda resa då jag mentalt mådde skit och reste runt med min pappa men vilket land, en del av mitt ursprung! Måste återvända en dag.

Absolut måste besöka
    1.) New York
    2.) Rom
    3.) Sydamerika
    4.) Listan kan göras oändlig!!!!....

Ab Fab - har gjort ett par år i Provence men inte "riktiga" utan på Rivieran. Varje höst när det börjar regna och bli mörkt här längtar jag tillbaka!

• Lapinette

Härligt fab! Älskar den delen av Frankrike. Vinerna så som Gigondas, Vaqueras och Chateau neuf, maten, de små byarna ...

Själva bodde vi ju inte så långt bort så vi har gjort lite utflykter "åt det hållet".

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit