Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Telis - gick utmärkt att leva på kött, vin, greksallad, tzatziki och vin !

Hänger ni med? Skulle vara skoj att dra ned och säga till alla som man känner nyår i Chamonix... eller Serre Chevalier ... eller Alpe d'Huez. Fast jag antar att ingen kommer .

• Lapinette

Ahhh på tal om den där potatisen så åt vi en jättegod rätt nere i hamnen, till höger bort (ja, du förstår när du står i hamnen). Har för mig att den låg precis efter en kinesisk restaurang. I allafall, åt där en slags gryta där allt var kokt i papper som de hade knytit ihop. Var supergott men jäkligt mastigt. Åt det två gånger under den veckan vi var där.

• Lapinette

Har för mig att den innehöll samtliga ingredienser + ost! Först åt maken och sen tog vi den båda två igen. Supergott och lite annorlunda.

Men Telis då kan vi ju låta våra män sitta framför brasan på Vieille Ferme i Serre Chevalier och så kan vi åka utför !

• Lapinette

Fast två veckor till US/Kanada låter inte helt fel! Min man skulle aldrig hänga med på det om det inte fanns något annat att göra där också. Han tycker skidåkning i typ 3 dagar är ok. Annars helt perfekt att åka den 27 december pga att inga semesterdagar ryker fast man får en vecka i ett förhoppningsvis snöigt och vackert alplandskap. Då kan vi ju både åka till Californien på en vin och roadtrip samt Bordeaux nästa år !

• Lapinette

Ab fab - tell us more! Har du bott i Grekland.

• Lapinette

Är van vid gratis provning samt att man inte behöver boka tid, i södra Frankrike, så när vi var i Bourgogne blev vi besvikna att vi inte bara kunde åka runt på gårdarna . Samma sak gällde i Sydafrika. Bara att sätta sig i bilen och spontant åka runt. Sååå trevligt!

• Lapinette

Tooticki - ja, detta är ett problem sen "vätskekontrollen" startade på planen. Innan vårt bröllop tog jag 2-3 champagneflaskor med mig i handbagaget varje gång jag åkte hem från Rivieran. Numera beställer vi vin med ankomstadress svärmor dvs Frankrike. Sen får vi dricka det när vi är där på besök och just rulla in ett par flaskor som vi kan ta med oss hem. Skittråkigt att man inte kan ta med sig flaskorna på planet då maken vägrar köra ned i Europa. Vi hade dock 60-70 flaskor i bilen när vi flyttade från Cannes.

• Lapinette

Min make har suttit och kollat websidor, ring leverantörer etc för att få hit lite flaskor . Först säger dem att det är ok men när han bett dem kolla lite noggrannare så har de återkommit och sagt nej, inte till Sverige. När vi bodde i Cannes gick vi på en vinmässa utanför Nice 2 ggr per år. Gick runt och provsmakade viner och köpte sen hem kartonger. Galet trevligt, lulligt och i slutänden attans dyrt!

• Lapinette

Jaaa tyvärr , så därför beställer maken när han hittar bra erbjudanden på internet paketen till svärmor.

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit