Upp och ned, hit och dit
New York -tips tas gärna emot!
New York -tips tas gärna emot!
Jag skall dit på jobb men skall försöka ta några dagar extra. Maken tänkte flyga upp sina poäng o få gratis boende genom mig.
Är ju en SATC-fan (som alla andra...) så ett besök i deras butik o en guidad tur är nummer ett
inga tips själv men tror det var här i tråden jag såg ett coolt hotell- lite Marockoinspirerat.
Tooticki- såg du bilderna fr Argentina?
hittade det här på tråden- Om Österlen alltså
här är hotellet jag menade
www.marrakechhotelnyc.com/index.asp
Precis hemkommen från en tur i Danmark. Vi har varit på norra Själland.
Vi började turen i Helsingör.Pilsner på torget och en tur förbi de fantasistiska blommorna. Sen for vi norrut. Badhotellet i Gilleleje var vårt första stopp. Ett underbart sekelskifteshotell i klassisk badhotellstil (www.gillelejebadehotel.dk/). Marint och enkelt, en kvarts promenad in tillbyn. Levande fiskehamn, skaldjur i massor. En och annan kall hof slank också ner. Solade på långa härliga sandstränder, fyndade på loppisar och njöt av varierade väder- regn, åska, sol.
Vi avslutade i Hornbeak. Fantastiska hus, lite mer design o yta, men Ilse Jacobsens outlet, underbart bed and breakfast och även här småbåtshamn. Hemresa igår, fikastopp på Särdals kvarn mellan Falkenberg o Varberg rundade av på ett prefekt sätt (www.sardalskvarn.se/). Perfekt väninnetur- god mat, vackra hotell, shopping o inredning.
Nu väntar sommarstugebesök hos svärföräldrarna, bröllop på slott i Sörmland o två veckor av oorganiserad vällevnad
Tack snälla Piggelin för info. den skall studeras noga!
Gilleleje/Humlebeak var perefkt för väninnetur. Verkligen att rekommendera. Läste i någon inredningstidning om en butik i Horseröd med franks inredning. Tyvärr kom jag inte dit men nästa gång....
Semesterrapport från västsidan
Efter dagarna på Själland blev det svärföräldrarnas sommarstuga i Nyköping(plockade mängder av blåbär och hallon, köpte kastruller på Hackamn) o bröllop utanför Linköping (som ett svenskt vykort. Slottet Bjärka Säby från 1600-talet.)
Väl hemma i Göteborg har vi gjort kortare turer.
Frukost vid sjön där vi bor
Segla till Södra Skärgården
Dörja makrill (och få fisk!!!)
Paddla kanadensare från Nääs fabriker. Jösses va kul. Glida omkring i absolut tystnad. O perfekt om man vill spana in hus...
Buss till Marstrand och regattan. Segel i mängd, Wajes chicken thai på Lassemaja, fika på Bergs, underbar sommarpratare på radion, rikgit bad (saltvatten!!!!) och somvarma klippor. Inte mycket mer man kan önska
Varm kväll i trädgården. Risotto med fetaost och ruccola. Bollinger och familjemästerskap i backgammon
Kvar att göra på semestern
Falsterbo- golf o spana på folk
Äta sushi i Borås (tydligen finns bästa sushikocken där)
Plocka krusbär
Planera tågluffen
men det var då själva den ... så illa jag stavar....
gillar han asiatisk mat? En sushikock som present kanske- lära sig göra sushi och lite cool outfit. Hummersafari i Fjällbacka/Hunnebostrand. Det är ruggigt kul.