Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Själv har jag en trådkompis på BT som är nere i Cannes just nu och jag längtar så tillbaka! Ska försöka dra med maken ned i höst en helg men han vill hela tiden se något annat, förstår honom men ibland måste man väl få väcka gamla minnen till liv också?

• Lapinette

Ab fab - var tiden i Antibes också som reseledare?

• Lapinette

Nu till något helt annat, snö och vinter!

Telis - vilket ställe föredrar du, Chamonix eller Serre Chevalier? Måste erkänna, har inte varit till Chamonix vintertid. Sen undrar jag om du varit i Alp d'Huez?

• Lapinette

Telis - en av anledningarna till varför jag inte varit i Chamonix trots en hel vinter i Annecy var att killen som ordnade bussturer med skolan upp till bergen varje lördag inte tyckte om Chamonix. Fick typ samma uppfattning av honom som av dig. I Serre Chevalier har jag varit. I mars månad, 20 grader varmt och superhärlig sol men snön var som Karlssons klister på eftermiddagarna.

• Lapinette

Frågan är bara hur jag ska övertyga maken om detta? Eller om det blir Egypten istället. Jag vet två helt olika resor som absolut inte går att jämföras. Hmmmm... vilket i-landsproblem.

• Lapinette

Tooticki - tror vi diskuterade Egypten precis i slutet på förra tråden och det är en vanlig charter med 3 dagar i Hurghada och 3 dagar på Nilen som det lutar åt.

• Lapinette

Det var rätt livliga diskussioner om just Egypten/nordAfrika. Ganska så intressant och en del av världen jag inte har besökt tidigare. Tycker dock att man bör se pyramiderna innan man dör. Frågan är om vi ska göra det i vinter eller någon annan gång?

• Lapinette

Satt igår och la upp lite olika alternativ på semestrar, kostnader och antalet semesterdagar för 2009 igår. Tänkte sedan presentera alternativen för maken. I'm nuts, I know!

Just nu är det dock Söderköping som jag googlar om då det blir nästa resmål, nästa helg. Måste ju se lite av Sverige också.

• Lapinette

Excelfanatiker är mitt ! Maken har försökt att få mig lite mer spontan och det har gestaltat sig så att jag faktiskt inte planerar varenda helg utan ibland har vi frukostmöten samma dag och tar beslut.

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit