Upp och ned, hit och dit
Är ju inte så hemma i Götet men systrarna Lundgrens har jag däremot besökt. Var typ 12 år och fick ögon stora som tefat när jag såg alla kakor.
Är ju inte så hemma i Götet men systrarna Lundgrens har jag däremot besökt. Var typ 12 år och fick ögon stora som tefat när jag såg alla kakor.
Kängu - sol vecka 35 låter som precis vilket ställe som helst runt Medelhavet.
Kängu - du har ju också Ryanair och Norweigan (vet inte om de flyger från Göteborg).
Telis - ja fy skäms! Älskar både Gotland och Skåne men ska villigt erkänna att det har gått några år sen jag senast var där.
Har varit både i Val d'Isere och Val Thorens flera gånger och tycker Val d'Isere är mycket trevligare som by. Vet inte varför jag snöat in mig på Serre Chevalier. Kanske för att det är en supermysig by, att Langley har ett mysigt hotell där samt att det i sådana fall skulle bli en resa över nyår. Vad mer, jo eftersom liftsystemet inte är alls lika stort som i "dalarna" så känner jag mig inte tvungen att prova varenda lift och dra med stackars maken som är måttligt förtjust i skidåkning överallt.
Kommer inte ihåg skidåkning så mycket från Serre Chevalier mer än att vi just hade så himla varmt och strålande sol varje dag, att byn bestod av små stenhus, picnicken i backen var suverän, att en kille från Stockholm trodde att barrträden tappat barren pga alla utsläpp (idiot det är lärkträd!) samt att vi liftade till grannbyn för att gå ut på natten (en stor bil med 10 fransmän tog upp oss... ja, vad hade man i skallen?).
muggles - min man började åka skidor för min skull så jag har inte hjärta att släpa ut honom i svarta backar eller off-pist. Jag kan ta någon enstaka repa själv men annars åker jag med honom. När vi var i Canazei träffade vi en galen 50+ som var nere i två månader och åkte skidor. Vi åkte med honom en dag så det blev att han och jag stod och väntade in min make. Han undrade just hur jag "orkade" vänta hela tiden ... vad gör man inte för kärlek? Sen har vi nästan alltid åkt i solsken och i alperna varpå väntan i sig inte känns så smärtsam, stå i solen och njuta, titta ut över bergen är inte så fel.
fab - ser verkligen superhärligt ut! Ahhhh... varför är världen så stor??!!
Är också en drömmare... antingen semester eller så har jag en förkärlek att titta på lägenheter och hus och föreställa mig hur det skulle vara att bo där. Vi bor bra och ska inte flytta inom den närmaste tiden så varför gör jag det?
Tack Telis, glömmer bort att kolla den mailadressen med jämna mellanrum.
Fab, vi flyttade in till stan för drygt 1,5 år sedan men får fortfarande lite info mailat till mig, så jag kan bara inte låta bli att fortsätta kolla.