Upp och ned, hit och dit
Ahhh, mer SA-prat - jag kommer som ett skott
Gafsan, skulle precis säga som Lappis - om ni gillar mat & vin, så kör på Franschoek istället för Stellenbosch! Vi hade också Stellenbosch i tankarna först, förmodligen för att det är mest känt & större stad, men Franschoek var verkloigen en höjdare & kallas ju inte för inte för Sydafrikas bästa mat-/restaurantstad!!
Har vänner som bodde på ett jättebra ställe i Franschoek, om Maision Chablis är fullt. Hojta i så fall, till så kan jag skaffa fram namnet på det stället. Såg nämligen bilder ganska nyligen & det såg suveränt fint ut!
Stellenbosch körde vi till över dagen & det räckte tyckte jag, det är ju ändå vingårdarna man är där för & de ligger ju inte inne i städerna.
Hermanus kan jag absolut rekommendera - vi bodde på ett supermysigt B&B precis vi havet där. Kommer ni att åka när det är valsäsong? Om inte så kanske det är lite sömnigt "off-season", men ändå värt ett besök. Vägen dit, längs kusten, var jättefin.
Haha, Lappis - du känner mig
Hemsidan är inte så mkt för världen, men stället var kanon:
www.lafontaine.co.za/
Det var Bickley House i Kapstaden som bokade det åt oss & de hade helt klart koll!
Hmm, Montagu - måste kolla på en karta. Tror att vi var där (kända för massor av fruktträd & torkad frukt, liten idyllisk stad, kan det stämma?) Återkommer!