magsjuka?
Vi ska på bröllopsresa till Egypten som tyvärr är känt för att man oftast får magsjuka/diarre under tiden.. har ni några tips på hur man ska undvika detta?
Vi ska på bröllopsresa till Egypten som tyvärr är känt för att man oftast får magsjuka/diarre under tiden.. har ni några tips på hur man ska undvika detta?
koltabletter ska vara bra för magen!
Tror de finns på apoteket att köpa
Dick flaskvatten, undvik is, skölj frukt i flaskvatten. Innan ni åker, ät mjölksyretabletter som finns att köpa på apoteket och så ät dem när ni är där nere, då är magen bättre rustad för främmande bakterier. Om ni ändå åker på det, ät inget utan låt kroppen värka ut det hela, ta med Resorb (vätskeersättningstabletter) hemmifrån och drick mycket (flaskvatten) och ta Resorb för att återställa kroppens balans.
Tack för tipsen! :)
Tänk även pa att tex borsta tânder med flaskvatten, ät bara genomstekt/kokt mat; Raa grönsaker och frukt man inte skalar är att undvika da den kan vara otvättad eller tvättad i orent vatten.
Jag var i Egypten förra året och blev galet magsjuk. Undvik att äta alla vackra frukter och sallader och håll dig till "barnmaten" så som pommes och pasta och allt som stekts eller kokats upp. Jag åt lite bönröra och låg sedan i flera dagar. Läkaren på hotellet gav mig fem tabletter att ta och två timmar senare var jag frisk igen. De verkar ha dundertabletter där! :)
När jag var i kina nyss så fick jag receptbelagt drickvaccin som hette dukoral. Tror att det också skyddade mot bakterirna.
Vi ska också till Egypten på bröllopsresa. Vart åker ni och med vilket bolag?
Mitt tips är att också köp med er alcogel från apoteket och sprita in händerna när ni tagit i pengar (där sitter en massssssssa bakterier)
Trevlig resa!
//Anna
jag skulle råda er att ta kontakt med vaccinationscentral o få dukoral eller motsvarande utskrivet. men var sen försiktig som avan har skrivit.
Loperamid funkar bra om ni får diarré, finns receptfritt på apoteket. Ta en tablett och magen blir fast och fin.
Vi reser till Sharm el sheikh (hotellet heter hyatt regency), vi reser med Aurinkomatkat (vi är från Finland). Jag är redan lite nervös trots att det ännu är ett halv år tills vi reser, jag har inte varit längre söderut än Helsingfors förut så.. :)