Dalabrudar 2009
Oh, skoj.
Vi ska vara på Furudals Herrgård den 27 december. :) Har inte bokat så mkt än, men de e väl långt till december ;) Vi ska gifta oss borgligt med ca 20 gäster (med övernattning på herrgården).
:)
Oh, skoj.
Vi ska vara på Furudals Herrgård den 27 december. :) Har inte bokat så mkt än, men de e väl långt till december ;) Vi ska gifta oss borgligt med ca 20 gäster (med övernattning på herrgården).
:)
Hej igen,
Någon som vet nån bra fotograf i Orsa / Furudals trakten. Har kollat med www.fotomas.se men han kunde ej, någon som har andra förslag?
M
En till fråga: Någon som vet om nån bra vigselförrättare i trakten, vi ska ha borgligt bröllop...
Tack igen :)
Jag har funderat fram o tillbaka på detta hur mkt som helst... och jag har kommit fram till att jag ska fixa smink & frisyr själv. Detta pga att vi ska ha en heldag med våra gäster på dagen, sen på kvällen blir det bröllop / vigsel. (fri tid emellan då folk ska piffa sig). Iom att vi vill vara med våra familjer så mkt som möjligt så därav har vi ej tid för gå till frisör eller sminkös. Därav fixar jag det själv.
Sminket känns ok - man kan ju gå bra kurser på Make-up-store och få bra tips. Min syster jobbar med smink så hon får vara hjälpreda här.
Ang frisyr så tänkte jag ha en enkel, "slarvig" uppsätting typ som Meridith i Greys hade på Oscars galan förra året. Jag har köpt några bröllopstidinginar etc som ska insprirera.
De e min plan... :)
Jag provade klänning för första gången i helgen, blev kär i den första jag provade men jag är rädd för att den kommer vara "för mkt" då vi "bara" ska ha ett litet bröllop med 20 pers. jag ska dit o prova igen om ca 4 v, så då hoppas jag att jag kan bestämma mig. vill ha den, men blir osäker om det blir för mkt.
i övrigt så har vi bokat herrgården vi ska vara på, de fixar med mat och logi, men alla detaljer runtikring ska man ju tänka på och planera in, + man vill ju inte släppa allt vind för våg till dem, då det är vårt bröllop.
De enda problemet är vf som jag ser det nu, nån som vet om nån i Dalarna / Orsa?...
Ok, jag mailade till kommunen o fick ett namn som jag kan kontakta i detta ärende. De e ju svårt dock när man inte har några referenser... hmm... får väl gå på magkänslan såsom för mkt annat :)