• 3Jane

Dalabrudar 2009

Hejsan!

Vi kommer att gifta oss 17 januari i Leksand.
    Vart kommer ni vara?

• 3Jane

Uhm finns nog många fina platser i Dalarna.
    Letar ni restaurang eller mer en egen lokal? Kyrkligt eller borgligt?

• 3Jane

Mysigt med bröllop på en herrgård!

• 3Jane

Ja vi bor inte själva i dalarna och inte de flesta av våra gäster också så en del av våra gäster kommer nog också vilja övernatta. Men vi har valt att göra så att de får fixa sånt själva, vi kommer att lägga upp lite exempel på en webbsida bara. Har redan bokat bröllopsnatt för oss sjlva på ett hotell en liten bit därifrån, i Tällberg.

• 3Jane

Vi bor också i Sthlm men ska ha vigseln i Leksand(har bokat hotell i Tällberg för oss bröllopsnatten och även natten efter.
    Har tyvärr ingen aning om varken fotografer eller frisörer. Har också funderat på det där med frisör. Vill inte betala så mkt pengar för det men ändå få nåt fint, funderar på att göra själv. Men det kanske är svårt? Svår fråga.

• 3Jane

Vi var runt och tittade på lite olika hotell och fick kolla på deras sviter och vi fastnade för Tällbergsgården. Så där har vi bokat en minisvit med bubbelpool den ligger också mot siljan så det är ingen insyn och fin utsikt. Den går i rosa, grått och vitt och är nyrenoverad. Längtar verkligen :)

Jo, jag ska nog göra smink själv också. Sminkar mig rätt mycket så det borde inte vara nåt problem, man får väl se till att hitta bra produkter bara som håller en hel dag. Och öva!

• 3Jane

Nä precis, det är mysigt överallt :)

Vi har bokat festlokal, vigsellokal, hotell sen har vi ganska mkt planer på dukning och mat osv men inget klart än. Tostmastrar, tärnor och bestman är klart. Jag har köpt mina underkläder men inga andra kläder än. Vet dock vad jag vill ha.

Håller med dig helt, vill inte heller ha såntdära men ändå en riktig brudklänning. Har du kollat på KiK? www.kikstockholm.com/ Därifrån kommer den klänningen jag vill ha. De är enkla utan rosetter och krusiduller men ändå jättefina och inte alltför enkla.

• 3Jane

Har inte heller koll på vf i Orsa.
    Kontaktade kommunen i Leksand och fick 3 namn av dem så ska väl kontakta dem o se.
    Hm .. hur funkar det egentligen, ska de ha betalt?

• 3Jane

Idag har jag ringt vf i Leksand, hon skulle svara i början på augusti men trodde att hon kunde. Hoppas!

Svar på tråden Dalabrudar 2009