• MissDevout

Örebro tråden nr 3....

Jonna83 skrev 2008-07-21 21:12:28 följande:
    Jag har pratat med floristen o kommit överens om att det ska vara blå rosor, ca 10-15 st, grönt och creme inslag med kanske nån silver tråd som löper igenom. Och ingen hållare.Jag vill inte att den ska vara runt utan snarare avlång..Hm.. lite åt det här hållet :www.bloomeryweddings.com/portfolio_detail.aspMen hon hade ingen bild o visa mig o min "bild" finns bara i huvudet så om jag inte hittar nån bild på hur jag vill att den ska se ut får jag förlita mig på att det blir bra. Vilket det säkert blir, hon verkar duktig.Lillan31 din var jättefin! Men något för rund för mig ;)
    Aaah, snyggt och ovanligt, me like!

Kan kolla runt lite imorgon och se om jag hittar nåt, postar i sådana fall
  • MissDevout

lillaj - vi ska ha fransk chokladtårta från Sveas, jag gillar inte "vanliga" tårtor och vi båda älskar choklad. Den har ju ett lager chokladtryffel över sig så våra tårtor kommer vara bruna, sen ska det vara vita rosor centrerat i mitten.

• MissDevout

Usch, vi har inte börjart med gästpresentationerna eller bordsplaceringen än, skjuter det tills nästa vecka då vi har semester.

Jag börjar bli trött på alla som frågor mig: Är allt klart nu? och jag får svara: Nej, det kommer inte vara klart förräns bröllopet är över (och inte då heller)Det är ju massor med saker som ska fixas innan och efter bröllopet, ja det är färdigplanerat men det är ju fortfarande saker kvar att göra...

Det märks att folk inte vet hur mycket jobb det är att styra upp ett bröllop.

Oj, vilket gnälligt inlägg! Inte meningen att låta så negativ men jag vill att det ska vara dags nu!

• MissDevout

Waersta - har du skrivit någon bröllopsberättelse här på BT än?

• MissDevout

lillaj - skönt med lite slingor, ska till frisören nästa torsdag för slingor och provuppsättning , ska bli kul!

Imorgon går jag äntligen på semester! ska ha 5 veckor och det känns helt underbart

• MissDevout

Uuuh, klaga hos frisören är INTE skoj, starkt jobbat!

lillaj skrev 2008-07-24 19:45:27 följande:
    Jag har varit och gjort folieslingor i dag eftersom jag inte blev nöjd helt med slingorna vi gjorde i går. Inte kul alls för jag blev tvungen att ringa och klaga och sånt känns ju aldrig kul men nu känns det bra! Man måste ju bli nöjd, speciellt när det gäller bröllopAnnars har jag ringt och sökt vår präst men han har inte ringt tillbaks. Vill gärna boka en tid nu snart och i morgon ska vi på begravning. Har målat på presentboxen också, den blir vit och sen ska vi fylla den med vinrött silkespapper vilket blir superfint!!!
  • MissDevout

Åååh så fint, gud vad sugen jag blir! Jag säger som jag sa förut, ni ser helt perfekta ut!

Jag börjar bli lite nervös nu, inte många dagar kvar...

Waersta skrev 2008-07-27 08:00:40 följande:
    holmlund.weddingannouncer.com några kan jag bidra med.
  • MissDevout

Jag var vid Officersmässen i dag och kollade av porslin och glas och de hade inga champagneglas (som jag misstänkte) Vi funderar på att låna ihop champangeglas, så det kommer bli en massa olika varianter på glas, kan det funka ut tror ni? Eller kommer man tyckta det ser knasigt ut? Alternativet är ju att hyra av cateringfirman eller köpa tråkiga i plast (det vill jag helst inte) Vad säger ni?

• MissDevout

Nu ska vi iväg och hämta min vigsering och lämna f-ringarna på upputs och gravyr, hoppas den blir som jag tänkt mig! Lite nervöst är det...

Sen bär det iväg till frisören i em för slingor, klippning och provuppsättning, ska bli jätteskoj!

• MissDevout

lillaj - jobbigt med transportproblem! vi har struntat helt i detta och tänkt att det får gästerna lösa själva...och vad jag har hört så verkar det gå bra

Nu är jag hemma igen efter min bröllopspreviewdag Vigselringen blev SÅ bra, mycket finare än jag kunde tänka mig, vill ha den NU!!! (sambon gömde den direkt när vi kom hem så jag har inte en chans att få tjuvprova den)

Håret blev oxå jättebra, inte alls vad jag hade trott Jag gav min frisör fria händer eftersom jag velat så fram och tillbaks med hur jag skulle ha håret, det blev en ganska enkel prinsessan madeleine-frisyr finns kort i mitt galleri. Om jag ser drogad ut beror det på att jag var hos ögonläkaren igår och fick uggledroppar som jag kallar dem (förstorar pupillen).

Nu känns det så spännande! Och samtidigt börjar jag bli grymt nervös, när min frisör satte på mig tiaran och tittade mig i ögonen och sa: Ska du gifta dig K? då fladdrade det rejält i magen!

Svar på tråden Örebro tråden nr 3....