• Waersta

Örebro tråden nr 3....

kort nr 6 på sida 2.

MissDevout skrev 2008-08-04 00:42:50 följande:
    Vilken tur Vilket foto valde ni?
  • Waersta

Imorgon kväll borde vi vara hemma, slå en pling innan!

MissDevout skrev 2008-08-04 20:11:13 följande:
    Fint! Tycker alla korten var superfina!Mamma sa när jag pratade med henne i telefon idag, det var en annan tjej med rosa klänning i tidningen i helgen, jag vet svarade jag då Är ni hemma imorgon kväll förresten?
  • Waersta

Vi hade ett röt lithells paraply.

HannaMagnus skrev 2008-08-08 08:58:09 följande:
    Hoho!Igår fixade jag gästprogram tillsammans med tre vänner, 97 stycken, sedan tog tråden som vi knöt ihop dem med slut... 97 var exakt det vi behövde, men ska ändå göra ett par till i reserv. Jättenöjd med resultatet, enkla men fina!Det enda som ska fixas idag är att placera ut stenarna som ska vara till bordsplaceringen och festhäftena. Kanske stryka barnens kläder, sen är det bara att vänta Jag är inte ett dugg nervös just nu, men har ju nyss vaknat så det kommer väl.Kom på att det kanske är lämpligt att införskaffa ett parply också, så det ska jag göra, så att jag slipper stå med mitt superstora raceparaply i svart och gtönt imorgon...Lycka till idag MissDevout!!!
  • Waersta

Nackdelen var att det var trasigt också.. Så vi fick stå och hålla upp paraplydelen med en hand och skaftet med en.

HannaMagnus skrev 2008-08-08 09:33:18 följande:
    Waersta - Får jag låna? Fast då kanske mitt funkar lika bra...
  • Waersta

Det var inte tänkt att det skulle vara trasigt.. Men det funkade iaf. Jag skulle inte köpa ett nytt paraply. Pengarna går åt ändå tyvärr.

HannaMagnus skrev 2008-08-08 09:38:42 följande:
    Du är så skön Waersta, nu känns mitt paraply helt rätt! Har förresten ett barnparaply med disneyprinsessorna, det kan också funka!!
  • Waersta

Jättefina var ni! Kul ni var i riseberga och tog kort. Samma som vi ju!
    I vilken kyrka var vigseln?

Jonna83 skrev 2008-08-17 19:44:32 följande:
    Im alive!! :) och numera gift. Ni kan se bilder på www.jmfoto.se/vip/080816Korten blev över förväntan, känns så bra ;)
  • Waersta

Tack för att ni ville dela våran bröllopsdag med oss?

Vi skriver olika i alla och tackar om det är någon som hjälpt till med något eller gett något speciellt så nämner vi det.

Jonna83 skrev 2008-08-28 20:02:31 följande:
    hörrni, skriver man Tack för uppvaktningen på bår bröllopsdag i tack korten? Känns...konstigt..?
  • Waersta

Fina ni var i tidningen!

lillaj skrev 2008-08-29 15:03:07 följande:
    Vi beställde likadana till alla med texten, "Tack för en underbar bröllopsdag! Det passar oss eftersom vi fått bidrag till bröllopsresan från alla! Våra närmaste som hjälpt till extra får andra överraskningar som tack!
  • Waersta

Vi jobbar ju jättemycket mot Ica.. Fast det är det väl många företag som gör iofs.

lillaj skrev 2008-09-01 19:59:32 följande:
    Jag började som Kvalitetscoach inom ICA AB i dag, jättespännande!!
  • Waersta

Jobbar på lithells i Sköllersta.. men vi äger ju även gamla sardus, falbygdens ost, Ridderheims, pastejköket, sibylla osv.

lillaj skrev 2008-09-02 17:55:46 följande:
    Vad gör du då tro? Nyfiken så klart
  • Waersta

Hallå!! *eko*

Nu har vi äntligen beställt tackkort, blev från qpix som Lillaj tipsade om längre bak.

Skönt att allt är över nu. Efterdyningarna av alla kostnader börjar lägga sig också.

Har ni börjat producera bebbisar nu ni som inte hade det innan? Själva har vi ju redan två gossar så vi har redan fyllt våran kvot.

• Waersta

Härligt! Grattis!!

Blir lite avundsjuk. Det är så otroligt mysigt för att inte tala om hur fantastiskt det är med en förlossning!

Jonna83 skrev 2008-09-24 11:43:40 följande:
    ja, det är faktiskt skönt att det är över... Ska sätta in kort i tidningen o har två tackkort kvar här som ligger o blänger på mig men annars så!Jag är i vecka 12! Fick reda på det veckan innan bröllopet, så chocken har släppt lite nu ;)
  • Waersta

Vi har inte framkallat några kort alls än. *skäms*

Men ni tränar väl iaf?

MissDevout skrev 2008-09-24 13:14:31 följande:
    Hej, ska posta våra tackkort i dag, hoppas vi är med i tidningen på söndag.Sen är det förstoringarna kvar...Sen är det färdigt! ska bli så skönt, jag är lite trött på allt som har med bröllop att göra.nu ser jag fram emot vår honeymoon i januari, då ska vi åka till Maldiverna i 2 v.Ingen reproduktion startad, det dröjer nog ett tag.Grattis Jonna83
  • Waersta

Precis, tänk om man gör fel när det är dags.. mycket viktigt att man vet vad man håller på med.

MissDevout skrev 2008-09-24 14:16:28 följande:
    Waersta - Jepp, man vill ju vara säker på att göra rätt när det är dags
  • Waersta

Jag fick mina igår och idag åker de på lådan. Jag håller tummarna för att de kommer fram på måndag.

Vi har inte gjort några förstoringar alls än.. måste ta tag i det där. Vi har inte bestämt oss hur vi vill göra än. Skulle vilja ha ett kollage med många ramar men inte bara bröllopskort.. jaja, jag hinner fundera lite till.

MissDevout skrev 2008-09-25 20:19:25 följande:
    Tackkorten är postade och har kommit fram..ååååh så skönt Nu är det bara förstoringarna kvar!
  • Waersta

Intressant. Låter superfint!

MissDevout skrev 2008-09-26 23:10:19 följande:
    Vi tänkte göra en stor förstoring 100*150 på canvas i svartvitt att ha i vardagsrummet, mer som en tavla. Sen tänkte jag ev köpa en lång tavellist och sätta i sovrummet ovanför sängen soch framkalla en del kort på detaljer (mannens manchettknappar, buketten), kort på oss var och en och ställa där i fina ramar på rad, sen kan man ju byta ut motiven efterhand man tröttnar
  • Waersta

Jag mailade in våran bröllopsbild till na. 750kr betalade vi.

dragonesse skrev 2008-09-27 11:53:55 följande:
    Folk tjatar på oss att vi ska sätta in annons tidningen, så vi tänkte väl göra det... men hur gör man rent praktiskt? Tänkte sätta in annons i NA och NWT. Kan man göra det på nätet eller måste man prata med dem direkt? Kollade runt på nätet men det verkade som man bara kunde beställa en vigsel-annons där, dvs utan bild.
  • Waersta

Vad fina ni var i tidningen!!

MissDevout skrev 2008-09-26 23:10:19 följande:
    Vi tänkte göra en stor förstoring 100*150 på canvas i svartvitt att ha i vardagsrummet, mer som en tavla. Sen tänkte jag ev köpa en lång tavellist och sätta i sovrummet ovanför sängen soch framkalla en del kort på detaljer (mannens manchettknappar, buketten), kort på oss var och en och ställa där i fina ramar på rad, sen kan man ju byta ut motiven efterhand man tröttnar
  • Waersta

Det är för att alla deras bekanta, som inte var på bröllopet ska se hur snygga nu var. Så att de ka skryta om allt du vet.. mammor.
    Min mamma och min mormor betalade annonsen. Vi hade inte tänkt att ha någon.

MissDevout skrev 2008-09-29 10:48:27 följande:
    Tack vad snäll du är!Det var nog de mest bortkastade pengarna i samband med bröllopet, det var enbart för mammas och svärmors skull Och det är ju egentligen så korkat, för de enda de kommer göra är att klippa ut annonsen och sätta den på kylen eller på nån anslagstavla, de kan ju få samma kort av oss som ett riktigt fotografi.. Jag förstår inte riktigt grejen med mammor och annonser i tidningen...
  • Waersta

Som lillaj tipsade om använde jag mig av qpix.se gick superfort. billigt också. 35kort x 6kr styck.

dragonesse skrev 2008-09-30 21:47:10 följande:
    Hur har ni gjort med tack-kort? Har ni beställt eller gjort själva? Om ni har beställt, var gjorde ni det och vad kostade det?
Svar på tråden Örebro tråden nr 3....