50-tals bröllop
Hej, kikar in här. Vi ska gifta oss 2009 och tänker ha 50-tal som tema.
Jag tar gärna emot tips och ideér från er som har hunnit lite längre i planeringen.
Hej, kikar in här. Vi ska gifta oss 2009 och tänker ha 50-tal som tema.
Jag tar gärna emot tips och ideér från er som har hunnit lite längre i planeringen.
Vi har inte hunnit planera så mycket än eftersom vi bestämde att vi skulle gifta oss i förrgår :D
Jag vill gärna ha ett lite annorlunda bröllop och inte följa alla traditioner och likadana axelbandslösa långa klänningar som alla har nu. Det känns mer personligt att göra som vi själva vill.
Jag älskar 50-tals klänningar och dessutom har min m2b en förkärlek till hattar haha Vi tänker lite mer "sofistikerat" 50-tal snarare än Grease-stuket om ni förstår vad jag menar :D
Vi kommer gifta oss borgerligt någonstans som inte är klart än. Festen kommer att hållas i en jazz- och blues klubb med ca 60-70 gäster. Jag kommer ha en 50- tals inspirerad klänning och håruppsättning med flor. M2b kommer troligtvis ha kritstrecksrandig kostym och hatt.
Min syster som är väldigt duktig på att fota kommer nog hjälpa oss att få till lite snygga 50-tals inspirerade bilder.
Detaljer runt omkring har vi inte kommit så långt med.. Vi tänker be gästerna att ha 50-tals inspirerade kläder (men inget tvång). Placeringskort kommer vara filmisar med utbytta namn till gästerna. Inbjudningskort har vi tänkt att göra till gameldags vykort med inbjudan och adress på ena sidan och någon 50-tals bild på andra sidan.
Ja det är väl ungefär så långt vi har kommit.. :D
Filmisar finns på Tradera eller secondhandbutiker/loppisar.
Sebastiana: Jag tror nog att de flesta jag kommer att bjuda tycker att det är kul att man gör något utanför traditionerna. Dessutom är det inte speciellt svårt att hitta kläder som passar 50-tals tema idag eftersom sådana klänningar finns i varenda affär. Går ju även att ta en klänning man har och sätta en scarf i håret eller runt halsen så har man stilen klar :). Det är ju heller inget tvång för gästerna att klä sig så om de inte vill.
Surfade runt litegrann och hittade dessa sidor
www.dafont.com (om man väljer "retro" har du massa olika stilar man kan använda till trycksaker)
www.coverbrowser.com/bubbler (serier att skriva egna pratbubblor till)
www.yearbookyourself.com (går att få foton på sig själv och m2b från 50-talet)
Har ingen koll på Stockholmstrakten tyvärr.
Ska ni sy upp era klänningar?
Gud vad svårt det är att hitta en klänning! Jag tycker att det bara finns hellånga klänningar utan axelband överallt. har bara hittat en som jag tycker om (finns bild). Funderar på att sy upp en klänning istället...
Vad mysigt det låter med Borgholms slottsruin!
vad ska ni ha för musik?
Jättefina klänningar här
www.dollycouture.net