Inlägg från: Cltsp |Visa alla inlägg
  • Cltsp

50-tals bröllop

Jag är också inne på flor men har inte heller hittat så många svenska butiker som har det.

Här har de en typ av flor (under accessoarer - slöjor)
    www.angelinas.se/butik/

LillEm: Vad spännande att prova klänningen. Det låter som en bra idé med en hake, då slipper du oro dig för att den ska gå upp. Hur ser din klänning ut?

Jag tycker det är så svårt att hitta en klänning.. jag vill inte lägga hur mycket pengar som helst på det heller. Hur mycket lägger ni på klänning?

• Cltsp

haha såg just att vi postat samma länk.

• Cltsp

Jättefin klänning LillEm. Går det att ha en vid underkjol under? Är skärpet fastsytt eller går det att ta bort?

• Cltsp

Här kommer ett tips :D

Vi har funderat på hur vi ska utforma inbjudningskorten eftersom vi vill ha något annorlunda i 50-tals anda. Vi kom fram till att vi vill ha i gammal vykortsform (fast lite större fyrkantiga) med vågig kant och med en bild på ena sidan och text och adress på andra. Har därför letat ganska länge efter någon form ev bild att ha på ena sidan av kortet men inte hittat någon bra. Ett tag var jag även inne på att stämpla något men det kändes inte heller bra.

Så hittade jag denna sida och tänkte med ens att det är precis så jag tänkt mig :D Så nu ska jag bara lära mig hur man photoshopar en bild på oss till popkonst att ha på ena sidan av kortet.
    www.kamerabild.se/artikel/popkonst_i_photoshop_080125121703-318.html

• Cltsp

Jag kunde inte boka någon VF än till nästa sommar. De hade inte gjort upp något schema för den perioden än när jag ringde och frågade. Får väl försöka lite senare i höst.

• Cltsp

Vi har inte funderat så mycket på det eftersom det är ett tag kvar men vi kommer inte heller ha någon traditionell vals.

Dock lutar det nog åt att vi dansar till Lisa Ekdahls "två lyckliga dårar" eftersom det är "vår" sång. Vi ska vara i en jazz och blues-klubb så det passar ju bra med den då Lisa Ekdahl är sådan stil.

Vad ska ni ha för låt?

• Cltsp

Här kommer ett tips på en sida som säljer stämplar som passar till rockabilly/50-tals tema

www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)

• Cltsp

Håller verkligen med om att det är svårt det där med musik!

Vi ska ju ha borgerlig vigsel och har börjat fundera över vad den ska innehålla. Eftersom själva vigselakten bara är några minuter lång vill vi ju "fylla ut" den med något. Frågan är bara vad??

Vi har lite svårt för när det blir för "puttinutt-romantiskt" så att ha en solosång med någon jätte romantisk sång känns inte riktigt som vi. Har ni något förslag på vad man kan ha istället?

Kan man involvera gästerna vid vigseln på någon sätt?

• Cltsp

Halloj!

Här har det inte planerats så mycket på ett tag men det knallar på ändå. Det är ju ett tag kvar tills nästa sommar så vi tar det lite lugnt.

Min syrra ska hjälpa oss med inbjudningarna i photoshop så de blir så som vi vill ha det med "popkonst". Vi väntar nog med att skicka ut inbjudningar till jan eller feb. När ska ni skicka ut era? Era låter jättefina, får man se bilder?

Jag har hittat jättefina ringar som jag vill ha som vigselring. Heiring heter märket och kollektionen heter Possibilites om ni vill se. Man kan kombinera olika ringar till en större om ni förstår vad jag menar.

Min m2b ska göra en hemsida där som vi kan ha med adressen till på inbjudan. Jag tycker det är så bra att ha en sida att skriva all information på =) Ska ni ha någon hemsida?

Vi kommer få en heldags fotografering gratis! Det är en tjej som är jätteduktig på att ta kort och som har fotat brudpar förut. Hon har en affär med scrapsaker där hon är väldigt inriktad på just bröllop samt en sida på internet för allmänheten häromkring som också är inriktad på bröllop. Hon fotar oss gratis mot att hon får lägga upp lite bilder på sidan.

Nu till det bästa av allt.. *glad* Vi har ju börjat spåna litegrann hur vi vill ha vigselceremonin och började då prata om att vi kanske kunde ha den i ett museum här i stan. Min m2b:s svåger arbetar på ett arbetets museum som finns i en speciell känd byggnad här i stan som ligger precis vid strömmen. Vi hade i så fall riktat in oss på en speciell våning där det är jätte stora fönster ut mot vattnet samt att det är en svart vit bild på varje fönster av kända historiska personer (bland annat från 50-talet). Förra året var vi på en utställning där som handlade om hur Sverige blev modernt och de hade då bland annat jätte mycket coola 50-tals prylar och information, musik m.m. När vi kontaktade museet genom m2b:s svåger visade sig att det går att ha vigseln där samt att utställningen finns kvar! Först vigsel och sedan mingel med skumpa och snittar på vernissagen - hur coolt blir inte det?
    OCH det visade sig att museet har klänningar i 50-tals stuk som jag får låna!!! (Jag har dock inte sett dessa klänningar än men hoppas på att de är fina och att någon passar).

LillEm. Vart har du köpt ditt flor och hur lång tid tog det att få det hemskickat?

Svar på tråden 50-tals bröllop