Halloj!
Här har det inte planerats så mycket på ett tag men det knallar på ändå. Det är ju ett tag kvar tills nästa sommar så vi tar det lite lugnt.
Min syrra ska hjälpa oss med inbjudningarna i photoshop så de blir så som vi vill ha det med "popkonst". Vi väntar nog med att skicka ut inbjudningar till jan eller feb. När ska ni skicka ut era? Era låter jättefina, får man se bilder?
Jag har hittat jättefina ringar som jag vill ha som vigselring. Heiring heter märket och kollektionen heter Possibilites om ni vill se. Man kan kombinera olika ringar till en större om ni förstår vad jag menar.
Min m2b ska göra en hemsida där som vi kan ha med adressen till på inbjudan. Jag tycker det är så bra att ha en sida att skriva all information på =) Ska ni ha någon hemsida?
Vi kommer få en heldags fotografering gratis! Det är en tjej som är jätteduktig på att ta kort och som har fotat brudpar förut. Hon har en affär med scrapsaker där hon är väldigt inriktad på just bröllop samt en sida på internet för allmänheten häromkring som också är inriktad på bröllop. Hon fotar oss gratis mot att hon får lägga upp lite bilder på sidan.
Nu till det bästa av allt.. *glad* Vi har ju börjat spåna litegrann hur vi vill ha vigselceremonin och började då prata om att vi kanske kunde ha den i ett museum här i stan. Min m2b:s svåger arbetar på ett arbetets museum som finns i en speciell känd byggnad här i stan som ligger precis vid strömmen. Vi hade i så fall riktat in oss på en speciell våning där det är jätte stora fönster ut mot vattnet samt att det är en svart vit bild på varje fönster av kända historiska personer (bland annat från 50-talet). Förra året var vi på en utställning där som handlade om hur Sverige blev modernt och de hade då bland annat jätte mycket coola 50-tals prylar och information, musik m.m. När vi kontaktade museet genom m2b:s svåger visade sig att det går att ha vigseln där samt att utställningen finns kvar! Först vigsel och sedan mingel med skumpa och snittar på vernissagen - hur coolt blir inte det?
OCH det visade sig att museet har klänningar i 50-tals stuk som jag får låna!!! (Jag har dock inte sett dessa klänningar än men hoppas på att de är fina och att någon passar).
LillEm. Vart har du köpt ditt flor och hur lång tid tog det att få det hemskickat?