• Pumpkin

Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Redan gifta:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

Näst på tur:

080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Anja 19 juli 2008

a wife to be

det gick hur bra som helst! Det var nog jobbigare för oss än för barnen men så är det nog alltid!

Vi lämnar ju inte heller bort våra barn ofta, mer än att vi har barnvakt för en kväll någongång eller en eftermiddag men aldrig för en vecka, det har vi aldrig gjort förr. Ett dygn max med Alice och Ivan lixom!

Emil är ju inga problem han är ju 8 år nu och fixar det utan problem. Den enda som verkade bry sig var Ivan, han var lite misstänksam när vi kom hem + att han hade pratat mycket om oss på dagis och sådär, sagt att vi skulle hämta honom nästan varje dag trots att han visste att det var hans kusin som skulle hämta, men även han hade haft det bra. De hittade ju på massor m sin kusin. De hade varit på bio, varit ute och lekt varje dag på olika lekplatser, varit på skattkammarön osv så de har inte lidit utan troligtvis haft mkt roligare än när vi är hemma

Barn kan säkert behöva lite semester från mamma och pappa oxå ibland. De får ju dessutom tillbaka utvilade, glada föräldrar

De första tre dagarna var helt ok, sen började man längta. På tredje dagen ringde jag hem. Då ville bara Emil prata med mig, de andra två hade inte tid, de såg på film

Sedan ringde jag hem dagen innan vi skulle hem oxå. Men jag försökte verkligen att hålla mig och jag lyckades nog verkligen koppla bort oro, dåligt samvete osv, för då hade ju resan inte varit till någon nytta så att säga.

Tror jag lyckades för jag har NJUTIT i fulla drag utav ALLT jag upplevt denna veckan. Har bara underbara minnen med mig hem och ärligt talat så BEHÖVER man detta tillsammans mamma och pappa utan barn ibland. Tror nästan att det är nödvändigt då och då för att hålla liv i allting när man är mitt uppe i vardagsbestyr och barn osv. Det gör verkligen gott!

• a wife to be

Vad härligt det låter Anja. Ja det skulle vara underbart att få åka iväg en vecka själva. Men vi har ingen vi kan lämna till så länge,tyvärr. Vi e ju lite veliga om vi ska skaffa en liten till, och då lär det ju dröja ännu längre innan man får tid för sig själv. Samtidigt så går småbarns åren så fort så det får ju inte hindra att skaffa fler. Är det stor skillna att ha 3 barn mot 2 ?

• Anja 19 juli 2008

a wife to be, hmm, ja det får jag nog säga att det är, fniss...

Upplevde inte jättestor skillnad mellan att ha ett barn och två barn men från två till tre så hade man plötsligt så MÅNGA barn, fler än man har armar till *asg*

men nu så tror jag inte att det är lika påtagligt när man har barn som är så stora som dina, då blir det nog betydligt "enklare". Alice hade ju precis fyllt ett år när Ivan föddes. Det är ju bara 12 månader och 3 veckor mellan dem, då jag blev gravid när hon var 3 månader, så det gick ju inte att lämna dem ensamma i en sekund. Hon fattade ju inte alls att han var en liten människa, så jag kunde ju knappt gå på toa utan bebis i famnen så att säga. + att hon var hemma länge eftersom jag var mammaledig och vi väntade på dagisplats på det dagis vi ville ha, så jag fick lixom inte den där mammaledigheten med BARA bebis som jag haft med de andra två.

Att jag fortf ammade Alice när Ivan föddes gjorde ju inte saken bättre för det krävdes ju en del sedan, när man skulle få dem att samsas om tuttarna och det var en del svartsjuka osv. Haha, men allt funkar bara man vill.

Tror inte du skulle uppleva jättestor skillnad m tanke på att dina flickor är 5 och 2 nu, så de skulle ju vara 6 och 3 nästan, när ni fick nästa om ni satte igång nu. Då är det ju hur lugnt som helst

Men försök åka iväg på en kortare resa innan, det skulle kanske gå?

Är ju inte klokt hur snabbt det går att flyga till tex Korsika. Tog ju bara drygt två timmar!! Så man skulle ju kunna resa iväg på bara 4 dagar eller nåt sånt! Jag var definitivt helnöjd efter 4 dagar, helt utvilad oxå, så man BEHÖVER ju inte vara borta en hel vecka om man köper flygstolar + hotell. Går ju snabbare än att köra t småland att åka t Korsika tex, haha...

• Anja 19 juli 2008

Nienna

tack

Här kommer massor av bilder... Gå jättegärna in och kolla. Lämna gärna kommentarer oxå om ni känner för det

www.resdagboken.se/Default.aspx&userId=233744&section=myimagegalleries&journeyId=315060

• a wife to be

Vi får väl satsa på att få en tredje unge på samma datum

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-09-08 10:48:54 följande:

a wife to be, hmm, ja det får jag nog säga att det är, fniss...Upplevde inte jättestor skillnad mellan att ha ett barn och två barn men från två till tre så hade man plötsligt så MÅNGA barn, fler än man har armar till *asg*men nu så tror jag inte att det är lika påtagligt när man har barn som är så stora som dina, då blir det nog betydligt "enklare". Alice hade ju precis fyllt ett år när Ivan föddes. Det är ju bara 12 månader och 3 veckor mellan dem, då jag blev gravid när hon var 3 månader, så det gick ju inte att lämna dem ensamma i en sekund. Hon fattade ju inte alls att han var en liten människa, så jag kunde ju knappt gå på toa utan bebis i famnen så att säga. + att hon var hemma länge eftersom jag var mammaledig och vi väntade på dagisplats på det dagis vi ville ha, så jag fick lixom inte den där mammaledigheten med BARA bebis som jag haft med de andra två.Att jag fortf ammade Alice när Ivan föddes gjorde ju inte saken bättre för det krävdes ju en del sedan, när man skulle få dem att samsas om tuttarna och det var en del svartsjuka osv. Haha, men allt funkar bara man vill.Tror inte du skulle uppleva jättestor skillnad m tanke på att dina flickor är 5 och 2 nu, så de skulle ju vara 6 och 3 nästan, när ni fick nästa om ni satte igång nu. Då är det ju hur lugnt som helst Men försök åka iväg på en kortare resa innan, det skulle kanske gå? Är ju inte klokt hur snabbt det går att flyga till tex Korsika. Tog ju bara drygt två timmar!! Så man skulle ju kunna resa iväg på bara 4 dagar eller nåt sånt! Jag var definitivt helnöjd efter 4 dagar, helt utvilad oxå, så man BEHÖVER ju inte vara borta en hel vecka om man köper flygstolar + hotell. Går ju snabbare än att köra t småland att åka t Korsika tex, haha...
  • Anja 19 juli 2008

a wife to be

haha jaaa lyckas ni med det så kan ni samtidigt ansöka om att få vara med i guinness rekordbok

• Pumpkin

Hallå tjejer!

Live from San Francisco Har just kommit hit och ska snart iväg och få oss lite mat - klockan är ju bara 15.45 här och vi har inte ätit något sen frukost. De senaste dagarna har vi spenderat i Yosemite National Park och det måste ju vara ett av de vackraste ställena i hela världen! Helt magiskt faktiskt... Bilder finns på resdagboken.se och det kommer mera

Anja: Låter som att ni hade det underbart och bilderna styrker verkligen det!

• Myran 0802

Punpkin: Får man veta vad du heter på resedagen? Hoppas ni har det underbart där borta i Usa.

Hur är det med er?

Själv har vi varit på akis igen med sonen och sedan har jag varit iväg med min fot (ramlade framlänges). Sedan har det varit mycket bara.

Ska försöka få in någon bild här också men tiden finns inte riktigt.

Va rädd om er.

• Pumpkin

Myran: Pumpkin84 heter jag på resdagboken.se. Välkommen att kika in Har just uppdaterat med bilder från Yosemite!

Hoppas allt är bra med er, trots besök på sjukhuset...

• furillen

hej tjejer!
    tillbaka från en vecka i grekland! det var hur härligt som helst! sol och strand och lite sightseeing. vi bodde sådär (tog ju en sista minuten ospecad) men det gjorde inte så mycket. vi hyrde bil några dagar och tog oss omkring på kefalonia som är en väldigt vacker och bergig ö. hittade till några riktiga paradisstränder med kritvita stenar och turkost vatten, helt perfekt. och klimatet var toppen, 30 i luften och 25 i vattnet. vi åt middag i mysiga hamnbyar och bara njöt av att ha tid tillsammans! hade kunnat stanna hur länge som helst.... men vi kom på en toppen sak då vi fick en halv vecka semester tillsammans efter bröllopet och en vecka nu = 1½ vecka. så borde ju det betyda att vi har 2½ vecka smekMÅNAD kvar! eller hur?! så det tänkte vi utnyttja någon gång när ekonomin ser bättre ut och vi har råd att lyxa till det lite!

Anja, härliga bilder! ni verkar ha haft en superfin resa!

Pumpkin, kul att höra att ni har det så bra!

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.