• Pumpkin

Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 11!

Välkommen till vår härliga tråd!
    Tiden springer verkligen iväg - nu är det sommar och flera av oss har redan hunnit stå brud Skrattande Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Redan gifta:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan

Näst på tur:

080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com
    080726 furillen

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080802 Myran 0802 - jonasomadelene.weddingannouncer.com/
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 a wife to be - annelieochjohan.weddingannouncer
    080830 kassandra

Med bebis istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs gifta brudar som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2840360.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Anja 19 juli 2008

Man kan ju ej kolla upp något som man inte VET eller TROR att man ens behöver kolla upp.

På tal om detta måste jag fråga er en sak!!!

Det här med att bruden blir stormad och överöst av pussar utav alla män i rummet så fort brudgummen lämnar salen. HAR VI PRATAT OM DET HÄR INNE NÅN GÅNG, för detta visste tydligen alla på vår fest, UTOM jag.

Jag trodde itne det fanns nånting ang bröllop som jag inte visste vid detta laget.

När männen kom springande o östa kyssar över mig så fick jag en chock. Skrattade så jag grät. Detta hände ju varje gång DAniel lämnade rummet *asg*

Shit så roligt det var men jag blev ju alltså sååååå PAFF!!!!

• Anja 19 juli 2008

så otydlig jag är...

menar alltså att nä, jag glömde inte kolla upp det, för jag trodde inte att det fanns en anledning att kolla upp nåt.

Om du förstår hur jag menar

• Englali

God morgon!

Nu blir jag lite nojjig när jag ser vad ni diskuterar. Måste man skicka in några mer papper än dom som man ger till prästen och som han lämnar in, dvs. hindersprövingen man får tillbaka?? Är det några andra papper för tex. efternamnsändringen eller så?? Hjälp mig nu

• Anja 19 juli 2008

För efternamnsändringen är det ett särkskilt papper. Detta visste jag iallafall *asg*

• Pumpkin

Anja: Ah, nej då är det svårt förstås... Trodde det var svårt att ungdå när man hängt på BT så länge som vi gjort

Och ja, det där med pussandet har vi nog pratat om och det är MYCKET vanligt - så fort brudgummen försvinner får bruden pussar och när bruden försvinner får brudgummen pussar. Så var det på vårt bröllop och jag njöt

Englali: Ni skickar in hindersprövning och efternamnsbyteanmälan till Skatteverket samtidigt, det ni sen får tillbaka lämnar ni till prästen som efter vigseln skickar det påskrivet till Skatteverket.

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

mmm jag har hängt här länge men jag har faktiskt aldrig sett någon som pratat om NÄR nya efternamnet träder i kraft eller vad som gäller runt detta rent praktiskt! Inte en enda gång, det måste erkännas

• Anja 19 juli 2008

Haha pumpkin, så du njöt jag tyckte det var jätteläskigt *asg*

nu ska jag äta frulle med mina kids. Dom har tjatat ett tag

• Pumpkin

Anja: Jag tycker det är efternamnstrådar och frågor om pass osv överallt

Japp, jag njöt Massa fina pojkar ju

• Pumpkin

Å andra sidan visste jag ju att det skulle hända, så jag blev inte så överraskad

• Englali

Men bra, jag har skickat in två papper vet jag... den blanketten fick man ju samtidigt som jag fick den om hindersprövning. Så skickade jag in dom båda och sedan fick jag tillbaka att det var "ok" att vi gifter oss och den gav jag till prästen. Då borde väl allt vara i sin ordning va?

Åh!! Här har vi värsta sommarvädret idag, helt underbart varmt!! Vi packar o flyttar men havet hade lockat så mkt mer. Sitter o tittar ut över havet o det glittrar sådär underbart så man bara vill ta båten o sticka ut... men jag får försöka hålla mig

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.