Inlägg från: Vi2alltid |Visa alla inlägg
  • Vi2alltid

Karlstadbrudar!! Del 2

Det känns underbart! Jag har bytt namn oxå så det är ju lite spännande... nya skylten sattes upp på ytterdörren idag :)

• Vi2alltid

vår poslåda är ju så pass långt bort från huset ändå, så det går ju bra :)

• Vi2alltid

hahaa varför är man på familjeliv förresten? vad pratar man om där?

• Vi2alltid

mirre: shit va billigt!! det är ju samma som att göra maten själv ju! du bara måste tipsa de andra om vilken catering det var! :)

• Vi2alltid

sorry jag stavade fel till ditt namn! felåt! det går lite fort när jag skriver :)

heolt fantastiskt iaf! kan karlstadbrudar oxå anlita henne tror du? hade ni erat bröllop där uppe?

Vi2alltid skrev 2008-09-13 14:40:47 följande:
    mirre: shit va billigt!! det är ju samma som att göra maten själv ju! du bara måste tipsa de andra om vilken catering det var! :)
  • Vi2alltid

Flisa80: jag har aldrig varit där, men de som har varit där säger att det finns mycket att titta och personalen är mycket serviceinriktade.

• Vi2alltid

oj då.. hm.. det kanske beror på vad man förväntar sig
    som du säger, bara att bilda sin egen uppfattning :)

• Vi2alltid

hörni brudar!? var lämnar man in på kemtvätt i den här stan och vad kostar sånt? nån som har en aning? :)

• Vi2alltid

det var ju inte så farligt! ska jag genast kolla upp! tack!

LaSvala skrev 2008-09-15 10:33:08 följande:
    Vi2alltid: Vi lämnade in på Kemtvätten på Fredsgatan (vid McDonalds i city). Kommer inte ihåg exakt vad vi betalade, men tror det var 300-400 kr. :)
  • Vi2alltid

men ska ni inte använda kantor och vaktmästare heller? då kanske de kan göra lite på priset ändå... om det inte är så att det är en väldigt populär kyrka kanske

är du medlem i svenska kyrkan och i samma stift som ni gifter er ska det inte kosta nånting dock

Flisa80 skrev 2008-09-18 15:48:43 följande:
    Är lite nyfiken på vad det kostar/kostade er att hyra kyrka... Vi vill gifta oss i en stadskyrka men använda en pastor som arbetar inom frikyrkan. Det kommer att kosta oss 2000 kr i så fall för den där timmen i kyrkan...trots att vi inte använder någon av deras personal... Är lite sur över det.
  • Vi2alltid

fast vi gifte oss i en kyrka som vi inte tillhörde nån av oss men som tillhörde samma stift, och en präst som jobbade i stiftet men inte i den församlingen.. det gick hur bra som helst! vi betalade inte ett öre
    så lite knepigt verkar det ju...

Flisa80 skrev 2008-09-18 17:32:42 följande:
    Jo vaktmästare måste vi väl ha antar jag, det har du rätt i, men kantor ska vi inte ha. Alla våra vänner mer eller mindre än musiker, vi använder hellre dem. Medlem i sv. kyrkan är vi men jag tror reglerna ändras när man använder annan pastor än den som verkar i den församlingen. Fast det känns ändå knepigt att betala för en kyrka som jag nästan är uppvuxen i...
Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 2