Inlägg från: MammaMiaa |Visa alla inlägg
  • MammaMiaa

Juli 2009

Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 365 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.

Kram Mia

• Svar på tråden Juli 2009
  • MammaMiaa

Jag har förhands bokat kyrkat & köpt vigselringen. Har du börjat än.

• MammaMiaa

Oj vad många vi är nu. Jag har varit på en veckas semster. Det va så skönt att komma hemifrån. Jag skulle titta efter underkläder till bröllopet på semstern men jag hittade inga som jag tyckte om. Vi gick runt i Karlskrona. Det är en mysig stad. Vi ska inte göra så mycket på semstern med bröllops planerna. Vi ska vänta lite till sept/okt skifftet. Ni som bor i närheten av Lund ska ni gå på mässan på Grand hotell den 19/10 kl 13 - 17. Den skulle vara i Halmstad den 5/10 kl 11-17

• MammaMiaa

Jag har börjat så smått att börjat på Placeringskorten. Tänkte försöka göra dem själva för att hålla kostnaden ner. Men problemet är att jag hittar inga fina bilder till mina kort. Någon som har bra tips på fina bilder. Som jag skulle kunna använda till mina kort. Jag vill helst att de ska vara samma bild på alla korten dvs inbjudnings som placering och tackkorten

• MammaMiaa

Plummis83 4 juli, Skanörs kyrka

MammaMiaa 11 juli, Löddeköpinge kyrka

Talulah 11 juli, Bubbetorps gård utanför Karlskrona

T3ZZ 25 juli, Tengene kyrka (Grästorp)

Heloise 25 juli, Soldatkyrkan ( Gävle)

• MammaMiaa

Det finns speciellt supbubblor men även ris som är snälla för fåglar. Jag läste det på www.romance.se/ jag kom ditt via calligraphen.

• MammaMiaa

Någon som har erfarenhet av uniquebra. Om de verkligen är så bra som de säger. Jag ligger lite lågt med bröllopsplanerna. Mår inte riktigt bra.

• MammaMiaa

Uniquebra är en Behå som fästes direkt på huden. Den ska vara perfekt om man har uringat fram eller bak. Gå gärna in & kolla på deras sida. WWW.Uniquebra.se

• MammaMiaa

KuliJuli:

Jag tyckte också bäst om den första klänningen. Vi har inte funderat alls på färgtema. Det får komma senare.

• MammaMiaa

Här blir inte heller några +1. Vi ska bara ha släkten ev några vänner på vårt bröllop. Vi blir ändå mellan 40-50 st. Det är inte vi som betalar bröllopet. Utan det gör mina föräldrar. Men vi vill hjälpa till lite det känns fel att de ska betala för vår fest. Även om de gjorde de till min syster.

• MammaMiaa

Jag har köpt vigselring. Jag har även köpt strumpeband över nätet. Idag bokade min underbara sambo lokalen. Maten fixar de som har lokalen. Man får inte ta med egen dricka in där. Utan man får köpa dricka där. De kan även fixa musiken. Vi ska komma dit där sen en dag och se hur de har dukat när det är bröllop.

• MammaMiaa

Sobeit Jag köpte min vigselring på Albrekt guld. Där få stenar. Den passar perfekt ihopa med min förlovningsring. Där är en bild på min ring i bildarkivet. Så långt du har kommit i din planering

Kram

• MammaMiaa

Idag köpte min underbara sambo, de nya numret av bröllopsguiden som kom ut idag. Så i ett par timmar, har jag suttit i soffan under en filt och myst med min tidning.

• MammaMiaa

Idag ringde dem från där vi hade bokat lokal. De skulle bygga om i juli nästa år så tyvärr.

Det är fastighets ägarna som har bestämt just den månaden.

Så nu måste vi leta upp en ny festlokal och se var vi kan fixa maten.

Jag som va så glad att lokalen va bokad och de skulle fixa maten.

Hur går det för er andra?

• MammaMiaa

Det lutar just nu som att vi kommer flytta fram bröllopet till augusti eller början av september nästa år. För vi vill helst ha dem vi hade bokat i juli.

• MammaMiaa

Imorgon ska jag boka kyrkan för augusti i stället för den 11 juli. Vi hoppas att den 8/8-09 är det ledigt i kyrkan. Men vi får se.

• MammaMiaa

Så nu har vi bokat om kyrkan & Festlokalen. Det blir den 8/8-09. Vi har dessutom så bokar de som har festlokalen musiker till oss. Till våren ska vi dit och planera maten. Så nu är jag så glad igen. Nu ska jag krypa upp i soffan och läsa nya numret av Allt om bröllop som kom med posten idag.

• MammaMiaa

Jag har fått reda på att nästa nummer av Bröllopsmagasinet kommer ut v.43. Här en som längtar tills den kommer ut.

Svar på tråden Juli 2009