Inlägg från: Fåret och Kocken |Visa alla inlägg
  • Fåret och Kocken

Juli 2009

Hej!

Här är en till...
    Jag gifter mig 4 juli 2009.

Har du börjat planera något??

• Fåret och Kocken

Jag har bokat kyrka och funderat på vilken fest sal vi ska välja. Sedan har vi funderat på gästlista och lite hur vi ska utforma festen. Med vi menar jag jag!

Funderat lite på färger och så men inget bestämt ännu.

• Fåret och Kocken

Plummis83. Åh vad långt ni kommit! måste kännas skönta tt ha så mycket färdigt redan!

Var ska ni gifta er? Vilken stad?

• Fåret och Kocken

Vi ska gifta oss i Västra Tunhems Kyrka lite utanför Vänersborg i Västergötland. Det är en jätte mysig kyrka. Min svägerska och hennes man gifte sig där och det var superfint!

Sedan hade vi tänkt oss festen ca 15 min bort. Men jag tror att det går bra. Man måste ha bil för att komma till kyrkan så det borde inte vara några problem.

Det är så mycket att tänka på... Fast det är mest jag som står för tänkandet just nu. Min m2b tycker det är gott om tid då det nästan är ett år kvar.

• Fåret och Kocken

vi funderar på att ha lila vitt och guld som våra färger.
    Vi har dock inte helt bestämt oss än och jag inte riktigt vilka blommor som är lila heller. Har kikat lite på lila rosor men vet inte riktigt! Är svårt för det finns som sagt mycket fint!

• Fåret och Kocken

Åh vad bra att ha någon man känner som kan sånt!
    Det enda jag får gå på är vad man ser i tidningar och bilder här på BT. men det är inte så illa

• Fåret och Kocken

Budget... hmm svårt det där. Vi hade tänkt oss en budget på max 50 000 men vet inte hur det blir. Min sambo är kock (förstod ni kanske på namnet ) Så förhoppningsvis blir maten "billig".
    Detta är utan bröllopsresa. Tror att vi får bröllopsresa av mina blivande svärföräldrar. De sponsrade m2b:s systras och vill göra detta för min m2b. Det är bara att tacka!!

Vi vill också ha ett liveband men känner ingen. Ni hråkar inte veta nåt bra band i Vänersborgs trakten?

• Fåret och Kocken

Hej Igen!

Har varit på semester 1 vecka så jag har missat lite här ser jag.

Lägger till mig på listan också!
    4 juli Plummis83, Skanörs kyrka

4 juli, Fåret och Kocken, Västra Tunhems kyrka

11 juli, MammaMiaa, Löddeköpinge kyrka

11 juli, Talulah, Bubbetorps gård utanför Karlskrona

11 juli, Sobeit, Vittinge kyrka och församlingsgården (Vittinge)

11 juli, Mystique, Sövde kyrka (INTE Skövde som många förväxlar Sövde med... Detta är i Sjöbo kommun)

11 juli, Leola, Täby Kyrka, (om bokningsreglerna tillåter. Håll tummarna!)

25 juli, T3ZZ, Tengene kyrka (Grästorp)

25 juli, Heloise, Soldatkyrkan (Gävle)

The Plupps Vi ska nog göra metan själva.. Eller ja min m2b är kock så det blir nog han och hans arbetskamrater som står för det mesta.

• Fåret och Kocken

Vi kommer också stå för allt. Min svägerska och hennes man gjorde det på deras bröllop och det fungerade jätte bra.

Vi ska ha öl, vin, cider till maten och sedan något mer så att man kan göra några lättare drinkar i baren. Sedan blir det avec till kaffet. Har dock inte riktigt bestämt mig för vad än. Det lutar åt Baileys och päronkonjak.
    Vi åker också till Tyskland och köper allt.

• Fåret och Kocken

Självklart ska vi ha alkoholfria alternativ också... Vill ju inte ha värsta fyllekalaset!

• Fåret och Kocken

Ca 5000 har vi också räknat med. Min svägerska och hennes man köpte för det och det blev massa över ändå. Men man vill ju inte att det ska fattas något eller ta slut.

• Fåret och Kocken

Precis.. Lagom är alltid bäst! Svårt bara att veta vad lagom är när det är ca 50 pers som är bjudna.

• Fåret och Kocken
    T3ZZ skrev 2008-08-10 18:59:42 följande:
    jag har vart på ljusparty, dyrt men ja å mamma delade vit tryffel å skogsdunge valde vi
    Har också varit på ljusparty! Finns massa fina saker. inte bara ljus. Fick ju hålla lite i plånboken men några ljus blev det iallafall. Doftar underbart!
  • Fåret och Kocken

Vi ska också ha buffé. Vet bara inte än vad för slag mat vi ska ha. Funderar på mat runt medelhavet som lite italienskt, grekisk inspirerad. Det är svårt för det finns så mycket gott.

Ring ja.... Vi ska även göra om våra förlovningsringar plus att jag får en till ny. Jag ska alltså ha 2 st ringar och min m2b 1 ring... hmm blev lite krångligt men ni förstår nog hopaps jag
    Ska gå till en guldsmed då vi har guld som vi ska smälta ner och göra rinagrna av. Vet inte riktigt vad det kommer att kosta i slutändan.

• Fåret och Kocken

Alla våra vänner vet om att vi ska gifta oss och även den mesta delen av vår släkt. Det är ju som sagt i semestertider. Hur bröllopet ska vara däremot vet inte riktigt så mpnga om. Några vänner och så min mamma är ganska insatt.

• Fåret och Kocken

åh redan fått klänningen! Vad kul!

Själv har jag bara tittat på fotigrafier på klänningar än. Vågar inte titta närmare ifall jag skulle ändra mig. Men det gör man väl inte om man hittat DEN Klänningen!.

• Fåret och Kocken

Vi ska byta ut våra förlovningsringar i samband med vigseln. Så båda får nya men jag får 2

Såg att du/ni har såna ringar vi funderat på. Tycker det är jätte fint med både vitt och rött guld. Just nu har vi enkla släta i rött guld. Jätte fint det med men de har blivit så slitna.

Plummis83 skrev 2008-08-21 08:22:57 följande:
    Ringen är svår här oxå!! Vill ha en som passar förlovningsringen! Men det är svårt. Den är både i vit- och rödguld och ganska så bred!! denna förlovningsring har vi:www.hellkes.se/forlovningsringar/romans/148_g...Igår gick jag å funderade på om jag vill ha nån sten i!! Vet inte vad som hänt med mig, aldrig varit mkt för stenar å "bling bling" (tycker det kan vara snyggt på andra men själv har jag aldrig velat ha det) men nu har jag hittat en klänning med inbroderade sötvattenpärlor!!
  • Fåret och Kocken

Har inte hittat några tidningar det sista.. Måste leta lite bättre... Är ju så mysigt att sitta och läsa och få lite inspiration och tips och idéer.

Svar på tråden Juli 2009