Inlägg från: Plummis83 |Visa alla inlägg
  • Plummis83

Juli 2009

Här är en till!!

4 juli 2009

Kyrka, lokal, fotograf är bokat å klart! Det ingår mat, serveringspersonal som stannar till 01.00, städning, dukning osv i lokalen så allt sånt är klart. Det enda vi ska göra som har med lokalen att göra är att inhandla dricka, dekorationer och tårtan!!

Gästlistan har vi börjat med, många (de som vet garanterat kommer bli bjudna) som fått veta om våra planer (min morbror och hans familj har redan ordnat boende för 1 vecka)
    Räknat lite på budget och börjat spara

Småkollar lite på klänningar å allt sådant!!

• Plummis83

Just ja, färgtemat är bestämt oxå.

Lila, vit och creme!!

• Plummis83

puff puff - vet att vi är flera som ska gifta sig i juli 2009 för det var fler i förra tråden som nu är stängd... var är ni tjejer??

• Plummis83

Fåret och Kocken: Då m2bs stora dröm inom bröllop är att gifta sig i Skanörs kyrka så kommer vi gifta oss där å sedan blir festen på Söderslätts Bygdegård!!

M2b kommer ifrån de trakterna, själv är jag ifrån Dalarna!!

Var ska ni gifta er??

• Plummis83

Fåret och Kocken: Har en till här hemma, ibland tycker han dock det är skoj å kommer med nån idé rätt som det är... Men sen släpper han det helt å hållet!! Är ju gott om tid kvar enligt honom!!!

Våran festlokal ligger oxå ca 15 min bort ifrån kyrkan men vi tror det kommer gå bra!

Hoppas det iaf...

• Plummis83

Du har oxå kommit en bit i planeringarna... vi har ju setts i tidigare trådar!!!

Heloise skrev 2008-07-22 18:18:20 följande:
    jag gifter mig oxå i juli 09, 25 närmare bestämt!
  • Plummis83

Just ja, har vi oxå gjort!! Tärna å bestman är frågade å sagt ja!! Ska ringa min tremänning nån dag å höra om hon funderat klart på toastmadames rollen!!! Om hon inte vill så har en annan att fråga...

Ingen geografiskt indelning här inte!!! Alla är välkomna! Vilket datum??

• Plummis83

Japp, färgerna var nästan det första vi bestämde men det beror på min kompis!!
    Hon äger en egen blomsterbutik och ska då göra min brudbukett och efter mkt prat fram och tillbaka så blev det lila, vit och creme!!
    Jag å min sambo var försig inne på lila eller blå från början...

• Plummis83

Jo, det är svårt med blommorna här oxå!!!

Min kompis har fått delvis fria händer!! Vi ska försöka träffas nån dag å se vad vi kan hitta på!!!

• Plummis83

Vi har eventuellt ett liveband som ska spela på vår fest!! Några vänner till m2b´s pappa. Solist ska jag ringa en bekants kusin nästa vecka *hoppas*

Ja, riktigt skönt att känna några som kan å vill ställa upp!!

Igår frågade min mamma vad vi önskar oss i present... Oj, måste man tänka på det oxå nu redan?? Hon kom å tänka på det för hennes gubbes dotter ska gifta sig imorgon!!

Svar på tråden Juli 2009