• Mrs Fr

Oktober

Gamla tråden har stängt, så här är en ny!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-19 20:40
    Här är listan i dagsläget:

4 oktober:
    JohannaTotte
    Mrs Fr
    Kärlek ger näring åt själen
    Pingi
    sockerbollen
    gabriella jens
    mc lind
    gullolle
    mct
    Hippiefridolina
    Fru Oktober
    lindan 77
    Oktober4

11 oktober:
    snaily
    Lakritspuck
    MrsNorell2b
    20081011
    hgav
    Snödrope08
    friida
    sötis1985

18 oktober:
    jolpe
    karmag
    oktober 18
    LCDS
    metoo

25 oktober:
    zizzi79
    HelenaOlivia 25/10 2009

Hemligt datum i oktober:
    Nedina

• Svar på tråden Oktober
  • Nedina
    20081011 skrev 2008-09-01 19:28:50 följande:
    Min m2b ska bara ha en ring....jag ska åka och prova ringen så att den passar innan de sätter i stenarna! Jag har börjar med pulverdiet idag och jag ångrar mig hundra gånger om....är så himla hungrig.....men allt för att jag ska kunna sitta i klänningen....
    Har kört full Cambridgekur tidigare i år, men mådde så illa så jag fick sluta. Nu byter jag ut luncherna mot cambridedrinkar. Målet är - 3 kg till oktober, får se hur jag ska lyckas med det?!

Min m2b ska ha förlovningsringen kvar och gravera in vigseldatumet.
  • hgav

Jag har dragit igång med att byta ut lunchen mot Modifast, som oxå är en pulverdiet. Jag brukar komplettera med en av deras müslibarer på eftermiddagen när jag blir hungrig. Har oxå 2-3 kilo som jag skulle vilja komma ner för att klänningen ska sitta perfekt.

• Mrs CJ

Min blivande ska också ha sin förlovningsring som efter putsning ska graveras med bröllopsdatum. Känns bäst så för honom men själv ska jag ha två ringar.

Jag har sedan fyra veckor tillbaka börjat göra lite GI och gått ner ca 4 kg på de veckorna. Hade säkerligen kunnat gå ner betydligt mer men vi har "fuskat" i princip varje helg. Ska nu börja äta lite mer kolhydrater då jag inte vill rasa i vikt ännu mer eftersom brudklänningen redan är beställd i en viss storlek. Så jag kan varmt rekommendera GI-metoden.

• sockerbollen

Helt enkelt är det ju så enkelt att äter du mindre än du förbränner så kommer du gå ned i vikt. Sedan spelar det nog ingen större roll vilken kur som används - olika passar olika personer tror jag.

Min frisör ville att jag skulle vara noggrann med inpackningarna inför håruppsättningen så att även håret är i toppform. Ska prova ngn från Redken som jag hört ska vara bra.

• mct

Inte för att jag behöver gå ner i vikt men jag tror på att röra på sig och äta bra mat. Visst det är lätt att säga men min m2b har börjat rör på sig och äta hyfsat bra mat och han har gått ner ca 7 cm runt midjan på några månader.

• hgav

mct: självklart är det så. Pulverdieter och kurer är ju oftast inga långsiktiga lösningar. Oftast ska de ju användas som en kickstart för en långsiktig viktnedgång. I mitt fall handlar det om att jag vill gå ner ett par kilo inför bröllopet. Har inga stora viktproblem men har efter det att jag slutat med amning gått upp lite mer än tänkt (skyller väl på semesterns grill middagar och rödvin ) så klänningen sitter lite tight. Tänker att jag äter bra frukost och middag (eftersom jag ändå måste laga mat till min dotter) och byter ut lunchen mot en shake nu medan jag har några veckor tillgodo, istället för att behöva snabbsvälta mig veckan innan bröllopet.

• Mrs CJ

Oktoberbrudar, hur har ni tänkt kring fotografering på den stora dagen? Ska ni försöka utomhus eller kör ni på det säkra kortet direkt? Ni som har tänkt er att fotas utomhus (om vädret tillåter det), vilken tid har ni tänkt fotas? Finns massa småbeslut som man måste ta ställning till .

• hgav

Vi kommer att fotograferas innan vigseln då den är kl 17. Helst vill vi fotograferas utomhus (om vädret tillåter såklart - vill helst inte skita ner klänningen innan vigseln). Vi kommer att ha vigseln i Fjärilshuset i Solna så om vädret är hemskt så får vi fotograferas där.
    Här är tips om en bra site där man kan kkolla solens upp och nedgång aktuellt datum. Framgår även när skymningsljuset slår till...

www.elji.se/tjornvader/rs_oneday.html
    www.vader.se/soltid.asp

• Kärlek ger näring åt själen

Vi kommer att fotograferas efteråt kl 15.00 ca.. O helst ta ute om vädret tillåter Vilket det kommer *skrattar*

• mct

Vi ska fotograferas inomhus och om vädret är fint så går vi ut och tar några bilder också. Men tanken är inomhus för vår del. Kommer att fotograferas kl 13.30 och så börja vigseln kl 15.30.

Svar på tråden Oktober