Inlägg från: aikidoaasa |Visa alla inlägg
  • aikidoaasa

Era förlovningsberättelser...

:)
    Sitter här och myser lite och undrar hur era frierier (om du friade eller om din andra hälft friade spelar ingen roll). Känner för att läsa lite mysiga berättelser. :) OBS, du beöver inte om du inte vill. :)

• Svar på tråden Era förlovningsberättelser...
  • aikidoaasa

Vad gulligt lönnsjö. :) Den dagen firar jag och min pojkvän som våran årsdag. (23/12) I år blir det våran 9:de... fast om jag känner honom rätt så glömmer han det som vanligt, så det är bara jag som är förberedd. :( grumph!

Det blev lite tur i oturen där Mirri... restaurang besök är "alltid" romantiska. :)

• aikidoaasa

Ditt låter helt underbart också Hajime. ;)

• aikidoaasa
    Hajime skrev 2008-07-13 23:43:46 följande:
    ska gifta oss 2/8
    :) Jag önskar er lycka till med allt. :)
  • aikidoaasa

Vilket sago frieri Bride in England. :) *suckar kärleksfullt.*

• aikidoaasa

ingen annan som har något trevligt att berätta? :)

• aikidoaasa

Du är inte ensam Merrick. :(

• aikidoaasa

Finns det ingen mer som har lite romantiska berättelser från sina frierier... eller?

• aikidoaasa

kände att det var dags att puffa igen.

• aikidoaasa
    hondafreak skrev 2008-07-25 14:47:55 följande:
    Detta är lite pinsamt ....han friade till mig på julaftons morgon samtidigt som han gav mig ett litet paket med ett fint halsband med hjärta i. Jag sa "klart jag vill gifta mig med dig det vet du väl" ....men fattade inte liksom att det var det "riktiga" frieriet förrän för några veckor sedan när jag frågade hur vi friade egentligen (trodde vi friat till varandra tidigare iu samband med förlovningen liksom)......Vi hade pratat så mycket om det under våra 4 år så det var liksom självklart att vi skulle gifta oss ...usch vad jag skäms !
    Lol, det tycker jag faktiskt är lite gulligt.
  • aikidoaasa

sotj: vilket underbart frier! Det var lite busigt gjort av honom att få det att se ut som att det var någon annan som hade skickay meddelandet.

Mirri och Daemia: vad synd att era frierier inte riktigt gick som ni tänkt, men jag håller definitivt med att det är det som händer sen som är det viktiga.

• aikidoaasa

FruZorro: Det var ett superläcker ställe, men jag har alltid trott att det är så högljudt på sådana ställen... hörde du vad han sa eller var det mest ringarna och det som märktes?...

zsandora: Det var ju gulligt, men verkligen hopplöst om man verkligen tror att man sett något speciellt, men att det aldrig kommer. Men i ditt fall så gjorde det ju det.

• aikidoaasa

Din förlovningsberättelse lät ju trevlig Sinna1978.

(Men jag bara måste påpeka att jag skulle gråta floder om min sambo skulle säga någonting sådant som: "Han tyckte att det var onödigt. Inte behövde han visa för alla hur mycket han älskade mig vi har ju barn det är mycket större än bröllop." Då skulle jag känna det som om att han inte tyckte att jag var viktig nog att visa alla andra att han älskar mig... och även om jag skulle ha hans barn så tror jag att jag surt skulle tänka att barn är ändå väldigt lätt att göra... utan att mannen ens är delaktig mer än med sperman.
    Men i ditt fall gör det inget... ionte när han till slut friade till dig och gjorde dig till världens lyckligaste! )

• aikidoaasa
    skille skrev 2008-07-28 08:43:22 följande:
    jeg ble vekket på morningen og fikk beskjed at vi skulle til London og at jeg måtte stå opp med en gang. Vi dro til Tiffanys på Old Bond Street og forlovet oss der.. kanskje ikke så romantisk, men det var min lille hemmelige drøm, som m2b hadde klart å finne ut..
    Eftersom det var din dröm så skulle jag vilja säga att det var det perfekta frieriet.
  • aikidoaasa

*Suckar förnöjt*
    Ni har allihopa så underbara och gulliga berättelser. Själv hoppas jag att jag någongång kan skriva om ett lika underbart frieri.

• aikidoaasa

Ännu en för alla mysigheter...

• aikidoaasa

Det låter helt superromantiskt LinneaJ. Och visst behöver det inte vara "traditionsenligt" med att killen går ner på knä... så länge som man ändå får det helt fantastiska frieriet.

Svar på tråden Era förlovningsberättelser...