Inlägg från: Bride in England |Visa alla inlägg
  • Bride in England

Era förlovningsberättelser...

Matteve - vilket underbart romantiskt frieri!!

Har kommer var historia:

Jag hade just borjat pa ett nytt jobb och en mandag sa min nya chef till mig att jag skulle representera vart team i ett internationellt mote pa fredagen. Jag ville inte ifragasatta sa mycket eftersom jag var ny och ville imponera lite osv, sa jag satte igang att forbereda infor motet.

Nar fredagen kom, satt jag och forberedde som bast precis fore lunch. Da kanner jag en hand pa min axel och nar jag tittar bakat star m2b vid mitt skrivbord med ett brett leende pa lapparna.

Jag blev helt chockad eftersom jag jobbar i centrala London och han jobbar en bra bit utanfor sa jag undrade vad han gjorde dar?! Da sa han "Jag tror att du kan ga hem nu". VA?? Nej, jag har ett viktigt mote, sa jag... Men da sag jag att alla mina arbetskamrater och min chef stod och tittade pa oss, log och skakade pa huvudet.

Det visade sig att m2b hade ringt min chef och fragat om jag kunde ta halva fredagen ledigt, och da bestamde sig chefen for att spela ett practical joke med mig!

M2b tog sedan med mig hem for att packa lite saker och sa akte vi ivag i bilen - jag hade ingen aning om vart vi skulle.

Det visade sig att han bokat en mysig weekend i New Forest, ett fantastiskt fint naturreservat med de storsta traden i England. Pa fredagen gick vi ut och at, sedan pa lordagen gick vi ut pa vandring i skogarna - det osregnade!! Detta var vid tidpunkten da England drabbades av massa oversvamningar forra aret.

Vi gick dar i jeans och gympadojor och ett stort paraply. Nar vi kom fram till en liten gammal bro, sa m2b att detta ar en lyckobrunn, onska dig nagot. Jag tittade ner i vattnet och onskade...nar jag vande mig om stod m2b pa ett kna med en ring i ena handen!! Han sa att jag gjorde honom sa lycklig och att han inte kunde forestalla sig ett liv utan mig. Och fragade mig om jag ville gifta mig med honom... Jag sa JA

Sen picknickade vi under paraplyet med regnet strilandes runt oss, pa jordgubbar, choklad och champagne som han smusslat med sig.

Det var helt underbart romantiskt och jag hade inte velat ha det pa nagot annat satt - inte ens vadret

• Bride in England
    skille skrev 2008-07-28 08:43:22 följande:
    jeg ble vekket på morningen og fikk beskjed at vi skulle til London og at jeg måtte stå opp med en gang. Vi dro til Tiffanys på Old Bond Street og forlovet oss der.. kanskje ikke så romantisk, men det var min lille hemmelige drøm, som m2b hadde klart å finne ut..
    Det ar det som gor det sa romantiskt - att han visste precis vad du ville ha Later jattemysigt!
Svar på tråden Era förlovningsberättelser...