Era förlovningsberättelser...
Jag och m2b var på bröllop strax utanför Birmingham i England dagen innan julafton förra året. Jag kanske ska skriva lite om oss innan så ni förstår. Vi träffades på nätet, via en community, i slutet av 2006. Då var jag fortfarande gift. Därför var vi vänner men jag lämnade min man i början av 2007 och jag och m2b umgicks jämt. Vi bodde i samma område och hade 2 min gångväg till varandra. Under våren blev det vi mer och mer och vi åkte till London ihop i juli.
Den 12 september åt vi lunch ihop, en helt vanlig onsdag, och då gav han mig en ring som skulle symbolisera att han såg mig som sin och att jag skulle förstå att det var vi, även om det då inte var en förlovningsring. Hans köpte vi lite senare. Så 12 september räknar vi som vår förlovningsdag.
Tillbaka till England. Det var min brevvän sedan nästan 20 år tillbaka som gifte sig. Tänk Fyra bröllop och en begravning så förstår ni lyxen. Gammal herrgård på landet, stort tält med värme och kristallkronor. M2b rökte då så vi gick ut i den svala kvällen och hånglade lite efter röken. Massa champagne gjorde mig på hångelhumör. Det var stjärnklart och sådär friskt ute. Mitt på gräsmattan stannade vi och jag såg upp i hans ögon och sa "Jag älskar dig så, Detta var en underbar dag, det finns inget som kan toppa den!". "Ska se om jag kan", säger han och säger att han älskar mig så mycket och går ner på ett knä, och frågar om jag vill bli hans på riktigt, helt och hållet. Vet ni vad jag svarar: SKOJAR DU?? Nej, det gjorde han inte. Så jag började gråta och svarade ja ja, jag vill bli din, för evigt.
Det var så jädra romantiskt och när vi dagen efter ringde till våra bästa vänner och berättade var det med tårar i ögonen av lycka.
Jag är nog en riktig romantiker för detta var helt fantastiskt.
Nu gifter vi oss den 30 augusti.